Der satt den!!

Categories Blogg

Denne uka gadd jeg ikke følge med på hva jeg brukte penger på. Det ble jo en flopp uansett, for forbruket mitt er jo skyhøyt i forhold til det jeg skulle bruke. Jeg kjente formelig luksusfellen pustet meg i nakken. Det var like før jeg ble klin forbanna da det røk noen lyspærer. Jeg bruker jo sånne LED sparepærer, og de koster jo så masse! Til alt overmål gikk også lysrøret på kjøkkenet, da tenkte jeg bare at nå er det nok!

Heldigvis hadde sønnen lagt kvitteringene for pærene i skapet så det går på garanti. I tillegg fikk jeg tre nye lamper hos elektriker-sønnen, To til gang og soverom, og en til kjøkken fordi den med lysrøret er så gammel at den var moden for utskiftning. Det går jo på renoverings-budsjettet og ikke på matbudsjettet vår.

Så hvordan gikk det da når alt var i fritt fall?

 

Innkjøp Beløp
Diesel 350,77
Brus 130
Godis 225
klær Vesla 75
lunsj 20
Matvarer 854,74
Totalsum 1655,51

 

 

Nilsson!! Du er enestående!! Når jeg ga meg litt faen i å spare penger, reduserte jeg forbruket. Er det faktisk sånn at når jeg tenker på at jeg ikke skal bruke penger så fokuserer jeg så mye at jeg ender opp med å fokusere på alt jeg vil ha? Ja, også kjøper jeg mer..

Anyway! Jeg klarte det! Juhuuu! Da tok jeg inn 362,49 denne uka. Overforbruket fra de to forrige ukene er nå redusert til 1655 kr. Klarer jeg å ta det inn de kommende 1,5 ukene? Tror det blir heftig, men jeg skal IKKE gjøre en innsats, for da har jeg åpenbart mer sjanse for å lykkes..

2 kommentarer

2 thoughts on “Der satt den!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.