Jeg gir meg selv en god klapp på skuldra og sier “Well done Nilsson!”

Categories Blogg

Jeg håper at jeg som sjef, er en god sjef for mine kolleger. Egentlig så liker jeg ikke å være sjef. Jeg vil heller være en arbeidsleder. Den som staker ut veien, men også den som går sammen med kollegene. Min filosofi er at dersom man drar lasset sammen, så blir vi også bedre sammen. Vi lærer og utvikler oss hele tiden. Når man jobber med teamet sitt kan man også korrigere lederstil og fremdrift på en helt annen måte enn om man jobber diversifisert. De gangene jeg må jobbe med andre ting enn det teamet har som fokus, blir jeg liksom litt lost i forhold til hvor vi er i løypa og har hyppigere behov for oppdateringer. Det blir så masete. Jeg blir så masete.

Jeg jobber godt, jeg vet jeg har kompetansen til det jeg driver med, og jeg liker det. Jeg elsker strategier og elsker utvikling. Jeg elsker å se nye prosjekter ta form. Se ideéene jeg hadde i hodet bli til noe reelt. De små gledene..

Jeg sa i et tidligere innlegg at jeg konkurerer med meg selv, at jeg i år skulle overgå tidligere prestasjoner. Jeg har gjort det. Gått meg selv en høy gang så langt i år. Poenget er at det er fordi vi som team er rå! Mine kolleger har stått på og vi har alle hatt stø kurs hele veien.

Det som gjør at jeg er litt høy akkurat nå, er fordi vi er kommet i mål som vi skulle. Det som vi trengte av input for å fullføre er også mye bedre i år enn tidligere. Det betyr at ikke bare mitt team jobber godt, men det er progresjon i organisasjonen som helhet.

Jeg hadde et møte på fredag med en ekstern aktør som vurderer min jobbutførelse. Herlighet så godt det er å høre at andre ser man gjør en god jobb. Tilbakemeldingene var mer enn gode, og jeg må innrømme at jeg ble en anelse stolt. Sånn ros gjør at jeg blir så utrolig gira, har bare lyst å kjøre på for fullt. Men av hensyn til mine kolleger skal jeg ikke ta helt av som jeg bruker!

Så da ble det lunsj og kake på jobb fredag.

Nå når alt har fått lagt seg, er jeg i full gang med å legge strategi for hvordan vi skal jobbe videre i kommende periode. Jeg klapper meg selv på skuldra og sier “Well done, Nilsson”, men vi skal ikke hvile på laudbærbladene. Vi har nye mål å nå, og mandag blir det møte med teamet for å implementere nye målsetninger.

Det går bare en vei, og det er fremover!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg gir meg selv en god klapp på skuldra og sier “Well done Nilsson!”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.