Den nye Mozart!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Det er så gøy å lære noe nytt! Spesielt når man merker det blir bedre når man har forsøkt noen ganger. Jeg er faktisk aldri så lite stolt, for jeg har lært med sangen «Bjørnen sover» på piano, og fire akkorder OG litt finger spill. Det bare siden lørdag. Jeg tror jeg er et musikalsk geni!
Neida, det tror jeg ikke, men jeg har det utrolig morsomt. Det skal dog sies at jeg ikke har knekt koden om hvordan spille melodi MED akkorder til, men det kommer! Tro det eller ei, men det er faktisk litt slitsomt, for det kjennes ut som jeg ikke har lange nok fingre, så jeg blir sliten i hendene etterhvert. Ikke sånn at jeg blir svett og andpusten, men jeg kjenner tilløp til melkesyre i hendene etterhvert.

Her er det seriøst møkkavær for tiden, så å lære seg å spille piano er en fin fritidssyssel. Jeg er veldig fornøyd med at Vesla ønsket seg piano så inderlig at hun kjøpte seg det, for det visste jeg ikke at jeg også gjorde. Så snart Vesla avslutter, er jeg der å klimprer. Fortsetter været slikt som nå, blir jeg reine Mozart her. I følge værmeldingen er det gode sjanser for det, for det er varslet mer dritt-vær enda ei stund fremover.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Den nye Mozart!

  1. Det er moro å merke at man blir flinkere ja 😊 Min mormor var 54 år da hun begynte å spille piano, og hun ble faktisk ganske så flink. Så det er aldri for sent.

    Har selv begynneropplæringsvideoer på piano på YouTube-kanalen min: https://www.youtube.com/channel/UCOnD2yjjZcFMF2i7tKzqGQw Ligger under videoer, og serien heter: “Lær å spille piano”.

    Ønsker deg en superduper onsdag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.