Barna feirer prinsessens fødselsdag

Categories Blogg

I dag blir prinsesse Ingrid Aleksandra 18 år, og det har vært gjenstand for stor oppmerksomhet fra mediene. Jeg skal ikke påstå at det opptar meg nevneverdig, men sender henne en hyggelig tanke om ikke annet. Tenk hun blir 18 år og det er et stort ansvar som hviler på hennes skuldre. Så langt tyder alt på at hun følger familiens fotspor og blir en ypperlig ambassadør for landet vårt.

Selv om det ikke opptar meg, så opptar det Lille Storebror at prinsessen har bursdag. Det må feires. Lille Storebror jobber nemlig i barnehage, og der skal det være prinsesse-fest til ære for jubilanten. Barna har laget krone, og alle skal få være prinsesser. Det er tross alt ikke hver dag vi har en ekte prinsesse som blir myndig.

Flotte, herlige, tøffe Lille Storebror tok kaka i dag da han skulle dra. Jeg tror ikke et sekund han noen sinne har tvilt på seg selv eller sin «mandighet», særlig ikke da han kom lettere stresset og lurte på om jeg hadde en kjole han kunne låne? Jeg var akkurat våknet, og hadde knapt fått søvnen ut av øynene. Hva pokker skulle skulle han med en av kjolene mine?

Det var sånn at siden det skulle være prinsesse-fest i barnehagen, ville Lille Storebror også være prinsesse. Han vil vise ungene i barnehagen at de kan være hva de vil, også prinsesse, uavhengig av kjønn. Jeg var lettere forvirret, men gikk og lette blant tøyet mitt. Jeg fant en stretch-kjole og overleverte den til håpefulle. Den var ikke akkurat “prinsesse-kjole” men den fikk duge. Kjole er kjole. Han skal være glad jeg ikke fant frem en sykepleierkjole eller kjolen fra oktoberfesten..

Prinsessa mi dro på jobb, med kjolen i sekken, og igjen satt en mamma lettere lattermild og så for seg voksne karen med hårete legger, hvit kjole og krone på hodet. Jeg vil tro han er et syn for guder, men at barna vil synes det er moro, ja det tror jeg.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.