Dance mom

Categories Blogg

Dance moms er på YouTube. Dette er en realityserie som følger sprøe mødre som er super ambisiøs på sine barns vegne, og disse  barna deres på veien mot å bli stjerne. Instruktøren til barna er en beryktet og krevende dame, som er lidenskapelig opptatt av dansen. Her er det masse drama, og mødre som prøver realiserer seg selv gjennom barnas suksess. Dette har da Vesla sett på.

I dag har Vesla sceneprøve og generalprøve til oppsetningen Skjønnheten og Udyret. Hun er en av Plumettes hjelpere.
Det var ikke fritt for at det var litt nerver da vi kjørte avsted, og jeg kom med masse formaninger på veien. Nesten som en dance mom.

Danseråd spør du?

Nei, det går ikke når jeg ikke har peiling på dans utenom å ha sett Skal Vi Danse noen sesonger. Snarer råd om at hun måtte holde seg varm, huske å spise litt i mellom og ikke minst følge med på hva de voksne sa. Vi har nemlig ikke vært med på dette før. Vi ante altså egentlig ingenting om hva vi gikk til.

Da vi kom i Stormen konserthus var det ikke fritt for at JEG følte meg litt malplassert. Jeg er god på å være fotball-mamma, håndball-mamma, drill-mamma, korps-mamma  og kor-mamma. Jeg egner meg ikke som dance mom!

Der kom det foreldre som gikk med målbevisste skritt dit de skulle, og jeg stod helt forvirret i foajeen og visste ikke helt hvor jeg skulle gå. Her var ikke min hjemmebane.

Heldigvis fikk vi hjelp av noen snille damer, og jeg fikk billetten min til forestillingen i morgen og Vesla ble vist vei til garderoben hvor hennes dansegruppe var.

Så da er det bare for mor å vente til barnet er ferdig, og ikke minst å glede seg til forestillingen i morgen. Det eneste jeg lurer på er hvilken ballkjole jeg skal møte opp i og hvilken kikkert jeg kan låne, for i alle filmer der de går i balletten har de ballkjole og kikkert. Lurer på om ikke pappa har en sånn gammel kikkert som har bruker å se på fugler med? Ballkjole.. ja, det fikser jeg!

Nu vel, strategien er klar for meg. Dance mom to be! Fake it till you make it!

3 kommentarer

3 thoughts on “Dance mom

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.