Da var det ingen igjen..

Categories Blogg

Etter at Snupsi-ungen kom hjem på en uventet permisjon fra kongens tjeneste, har huset jevnlig fylt seg opp mot jul. Det har vært fine dager.

Alt godt har en ende, og i dag reiste hjerteungen hjem til Østlandet igjen. Det ble så stille! Ikke for at hun bråker eller gjør så mye ut av seg, men det ble så tomt. Jeg elsker å ha henne hjemme. Hun lager så mye latter i huset.

Vesla bestemte seg for å dra på overnatting, Lille storebror er ute med venner. Storesøster og storebror er hjemme hos seg selv. Hva gjør en ensom mor da?

Hun nyter!!!

Sjokkisen kom på bordet, ei ny zero-flaske ble hentet frem, kose tøy kom på, og jeg var klar for en date med Jussi Adler Olsen. Det varte i 2 minutter, så kom musikken på og det med full guffe. Jeg rocka og sang for full hals.

Klokka elleve var det tid for å skru ned lyden, det er tross alt arbeidsdag i morgen. Da kom TV på og jeg bestemte meg for å se en film. Et glass rødvin og beina på bordet. 3 minutter ute i filmen gadd jeg ikke mer. Sant og si hadde jeg ikke ro til å gjøre noe. Jeg ville bare sitte stille og rolig og nyte stillheten. Redd for å misbruke ett minutt av alenetida mi. Det er ikke så ofte jeg disponerer huset og tida mi alene, så de gangene er som verdifulle diamanter som bare må verdsettes skikkelig.

Nå skal jeg komme meg i seng. Arbeidsdag i morgen, og jammen ta gleder jeg meg ikke til det også ❤️

Med huset fullt i hverdagen, er litt fred og ro fryktelig undervurdert.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.