Last Updated:

Corona-mistanke og testing

Categories Blogg

Siden Lille-storebror ble syk, har selvsagt jeg varslet de vi har vært i kontakt med slik at de kan være obs på eventuell smitte. Vi i huset er også veldig forsiktige rundt han, og han med oss.

Han er blitt litt verre, og fått noen symptomer som KAN være forenelig med corona. Siden vi bor i samme hus, og jeg kan være litt utsatt om jeg blir syk skulle jeg gjerne sett at han blir testet. I tillegg jobber han i barnehage, så han burde strengt tatt blitt testet tenker jeg.

I går var det frenetisk telefon-virksomhet. Siden han var ble arbeidsledig har han fått dagpenger, men skulle begynt på jobb igjen samme dag som han ble sykemeldt. Det betyr at han ikke får sykelønn men dagpenger fortsatt. Selvsagt er det hardt å tape 40% av inntektsgrunnlaget, derfor vil han helst ikke testes, men bare bli frisk.

Mamma’n er et sant gnagsår, og har fått storesøster med på laget. Vi fikk han til å ringe corona-telefonen også. Der mente de at han burde testes. De skulle ringe når de hadde testen klar. I dag fikk han time.

Han kom ned for å spise i går ettermiddag, og fortalte at mormor hadde ringt for å høre hvordan det stod til. Det samme hadde noen av vennene hans. Han kunne ikke skjønne hvordan alle visste det. Jeg sa at jeg hadde ringt å gitt beskjed. Han sukket tungt og så på meg.

-Hadde corona spredd seg like kjapt som rykter, hadde vi alle vært fucked! 😂

Humøret i huset er på topp, vi er ved godt mot men jeg kjenner at som mamma er jeg litt bekymret fordi han er syk. Det er som det skal være, de blir aldri for gamle til å være barnet ditt. ❤️

Da vi kjørte til luftveis-legevakten var det nydelig solskinn ute, og vårfornemmelsene var til å ta og føle på. Det var helt nydelig. Jeg sa han fikk gå seg en tur når vi kom hjem igjen.
Det fikk han ikke, derimot fikk han beskjed om å være isolert fra alle. Så nå er han tilbake på gutterommet, og nå som for noen år siden er det gaming som står på timeplanen.

Heldigvis får han svar på prøvene i løpet av helgen, så da krysser vi fingrene for at vi kan bevege oss litt ute blant folk fra mandag.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.