Last Updated:

Fortell meg om din morsomste date

Categories Blogg

Fortell meg om den daten du har vært på, som får deg til å le når du tenker tilbake på den. Forhåpentligvis har kjæresten eller ektefellen, eller kanskje du arrangert en date som har gått helt feil eller bare har vært utrolig morsom.

Jeg har en date som har brent seg fast i hjernen min for alltid, og som får meg til å le godt når jeg tenker tilbake på den.

Jeg var relativt nyskilt og ble invitert på date. Jeg kjente han litt fra før, men det var like skummelt likevel. Vi skulle møtes i byen, og jeg måtte ha på tøy til å sitte ute. Det var på forsommeren, og her nord kan kveldene bli rimelig kalde. Jeg tenkte kanskje vi skulle på en uterestaurant og endte opp med dongeri bukse og jakke, og hvite canvas sko, etter å ha prøvd en uanstendig mengde med klær. Forutseende som jeg var tok jeg på meg sokker i skoene.

Da jeg møtte han i byen hadde han på turbukse og ullgenser, og jeg skjønte st jeg hadde bommet fullstendig. Vi skulle ut med båt for å fiske!

Han holdt på å le seg skakk der jeg kom trippende, men han hadde heldigvis ekstra ullgenser i båten så det gikk bra. Først ble det fisketur, så til han å spise fangsten. Da jeg til alt overmål fikk fisk, måtte jeg pent få den opp og nappe ut angelen. Riktignok ble han litt mer stille da jeg tok fisken av dage og bløgget den selv, men jeg må ha vært litt av et syn i lys dongeri ullgenser og hvite canvas sko.

Han lo av meg hele kvelden, men sørget i det minste for at jeg holdt meg varm hele kvelden. Skoene stod ikke til å redde, og sminken kunne jeg godt ha droppet, for jeg så ut som ei forblåst kråke da vi kom i land. Bussturen hjem var litt guffen for jeg syntes jeg stinket av fisk.

Det ble en morsom date med fantastiske minner i minnebanken.

Fortell meg din historie, jeg gleder meg til å høre!

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Fortell meg om din morsomste date

  1. Vel.. Det må vel være da den 15 år gamle ‘selv’ etter et drøyt halvårs tenåringscrush endelig kommer noen vei med en av treningskammeratene mine. Vi hadde vært på kino og greier to kvelder i forveien, men da sammen med andre. Nå var vi ferdig på trening, det var romjul, kaldt som faen, og han skulle følge meg til bussen.. Jeg er jo såvisst ikke lei å få med på forslaget om å vente til neste buss som gikk halvtimen etter..
    Den ene bussen blir imidlertid til et gudjammerlig antall busser, hvorpå vi gikk frem og tilbake på en veistump fra rundt 7 til klokken var ti over halv 12, og jeg ikke lenger hadde noe valg da dette var den siste bussen!
    I løpet av den tiden, hadde jeg blitt observert 3 ganger av moren til ei venninne, -den siste gangen da hun skulle på nattevakt.. Hun syntes selvsagt dette her som utspiller seg på Ilaveien i Fredrikstad er både søtt og komisk, samtidig som hun jo mistenker at foreldrene mine sannsynligvis har begynt å bli engstelig, da hennes datter jo kom fra samme treningsgruppe flerfoldige timer tidligere, slik at hun ringer og underretter de om at deres datter har trasket frem og tilbake langs denne veisnutten paralellt med hovedveien i x-antall timer..
    Den påfølgende skyllebøtten som er nødt til å ha kommet ved hjemkomst, husker jeg ikke engang, da jeg var så euforisk som kun en tenåring kan bli (haha), -like lite som leg kan huske at jeg noengang merket noe til at den flerfoldige timer lange spaserturen fant sted i 20 minus og vind i kuling styrke (haha)

  2. Hvis han ikke hadde sagt hva dere skulle var det vel ikke så lett å gjette tenker jeg da. Jeg hadde nok tatt kjole 😀 Selv nordpå.. Jeg har ikke datet noe særlig. Her har det liksom vært litt andre framgangsmåter, og plutselig var vi sammen. Så noen MORSOMME dater har jeg i alle fall ikke 😀

    1. Nei, men tenker mer på om man har planlagt noe sammen, som har gått feil og bare blitt ustyrtelig morsomt. Det beste er at alle finner sin måte å gjøre ting på å koser seg med det ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.