Bølle og bestevenn

Categories Blogg

Jeg elsker å se på programmet Fra Bølle til Bestevenn. Det er så mange morsomme hunder og eiere. Felles for alle hundene er stort sett at det er eierne som er problemet, og hunde-treneren Maren er super flink og poengtere det på en morsom og konstruktiv måte.

Her i huset har vi vår egen lille Bølle. Han er litt bestevenn også. Akkurat som på TV-serien, er det eierne som har laget et lite katastrofeområde av husets pelstryne.

Den lille pelsdotten på knapt tre kilo tror jo han er høy, mørk og 150 kg reine muskler når han møter andre hunder. Jeg skjønner ikke at han gidder å yppe til bråk. Han blir jo bare en liten mellommåltids-snacks for de store gutta. Monty liker å utforske hele huset høyt og lavt, og til tross for at han har leker for flere tusen kroner, er det morsomste han vet å få tak i en dorull. Får han tak i den, løper han som en villmann med dorullene mellom stolene under spisestuen mens man surrer ut alt papiret. Så snur han og begynner å leke makuleringsmaskin. Det ser ikke ut etter han!

Får han tak i noe som kan bites i stykker når han er alene, ja så gjør han det. Sminke, tannbørster og øreplugger. Han knasker i stykker unna for unna. Skikkelig Bølle.

Så er han jo Bestevenn også. Koser og leker og er det søteste lille snusket på fire poter. Mer hengiven liten hund skal man lete lenger etter. Da blir han så bortskjemt med kos og oppmerksomhet, at han skjønner at han har noe å gå på når han finner på et hyss!


Jeg er definitivt en hunde-person, men innser at denne lille rakker’n snurrer meg rundt lillefingeren på null tid. Jeg skal plukke av han at han tror han er høy, mørk og 150 kg muskler, men at han gjør hyss.. Nja, jeg kniser litt og gjør alle feilene hundetrener Maren forteller om.

Så da blir det vel heller En bølle OG bestevenn ❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.