Mamma for alle penga

Categories Blogg

Det er deilig når det er helg. Det er det ingen tvil om. Jeg kan gjøre akkurat det jeg vil det meste av tida. Forrige helg var det tilbake til å være super-mamma, og det blir samme denne helga. I dag har jeg sett Snuppa spille kamp igjen. Denne gangen var hun rå på banen. At de vant i tillegg er definitivt også en høydare. I morgen skal Vesla synge i kirka. Selvsagt skal mamma’n dit også.

Det var surt og kaldt i dag, men vel verdt det. Dessuten finnes det ikke dårlig vær, bare dårlige klær, og mor så ut som Michelin-mannen med alt tøyet på. Varmt og godt med andre ord.

Jeg synes ikke det er et ork å dra rundt for å være tilstede i barnas liv. For meg er det et privilegium. Det hender selvsagt at jeg et uopplagt og ikke har lyst, men det er stort sett bare dørstokk-mila. Når jeg først er kommet meg avsted, da nyter jeg stunden.
Det var et valg å få fem barn, og jeg bestemte meg alt da Storesøster ble født at jeg ville ta del i ungenes liv, på deres premisser.
Nå har jeg jo Mimmi-ungen som jeg også får lov å følge opp. Bedre blir det ikke. Fem unger og ett barnebarn, og jeg har vært med alle sammen. Ikke si jeg ikke bryr meg i så fall.

Huset kan gro over i skitt, klesvasken kan flyte, middagen kommer på bordet altfor seint, det er ikke nøye. Det som er nøye, er at jeg får sett ungene på de arena som de trives på. Heie dem frem gjennom det som de synes er morsomt. Dele deres opp- og nedturer. Det er viktig for meg. Heller supporter-mamma fremfor ei sur megge som gneldrer om rot i huset og som danderer de siste duppedittene som er kjøpt inn.

Min mamma hadde ei superkul fjøl hjemme. På den står det ganske enkelt: Heller litt søv i krokene, enn et rent helvete! Det bifaller jeg 100%.

Heller mamma for alle penga enn ei shopping-fjolle som løper rundt med et rødglødende kjøpekort og fjorten poser fra forskjellige butikker, selv om jeg digger det også når jeg har tid 🙈

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Mamma for alle penga

  1. Høres ut som meg den tiden jeg hadde barn som var med på masse forskjellig. Yngste sønn spilte fotball og jeg innrømmer at jeg noen ganger kjørte bilen nærmest mulig banen for å slippe å fryse. Min datter var for det meste med på inne arenaer slik at jeg slapp å fryse.

  2. Veldig enig med den fjøla må jeg si, selv UTEN unger 😀 Jeg synes det er MYE som er viktigere enn å vaske og rydde hele tida. Må kanskje skjerpe litt JEG da, men når jobben spiser hverdagene, så må jeg få lov å hente meg opp litt i helgen…må jeg ikke? 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.