Av og til blir jeg sprø av den ungen!

Enkelte dager går ingenting på skinner. Med det mener jeg at jeg planlegger og legger opp logistikken ut fra de avtaler og planer vi har, og den vesle sukkertoppen roter det til. Trening klokka fire i dag måtte utgå fordi hun hadde begynt å bake kake som hun skulle ha med på skolen i morgen. De har storbelønning for å ha vært flinke.

Hva med treningen? Spurte jeg ganske over middels og litt til irritert. Jeg var sulten og sur når jeg kom stressende inn døra. Ja, nei.. Jeg måtte jo skjønne at hun måtte bake og tross alt var begynt, så det måtte hun jo gjøre ferdig først.

Sur og grinete (og ikke spesielt pedagogisk) begynte jeg å kjefte og smelle. Jeg vet det ikke har noe for seg, men jeg klarte ikke å la være. Etter kakebakingen fikk hun beskjed om å gå å skifte for hun hadde så mye søl på klærne.

Siden hun hadde litt tid til overs gikk de ut å lekte boksen går.. Vesla er ganske god på å gjemme seg, og når hun kom inn igjen måtte hun skifte. IGJEN!

Jeg hørte henne humre på rommet og jeg burde skjønt at noe var i gjære. Jeg må innrømme at jeg knakk i latter når hun kom ut. Hun går jo Hege Schøyen en høy gang uten å noen sinne ha sett henne.

Den lille apekatta gjøglet rundt i huset og jeg måtte bli alvorlig å be henne gå å skifte til skikkelige klær, og så møte meg i bilen. Vi hadde ikke mer tid enn nødvendig. Jeg protesterte heftig når hun kom i bilen, men hadde ikke tid til å jage henne inn å skifte.

 

Jeg hørte aloen av henne når hun løp inn på korøvelsen med danseskoene i handa: “Bodø Glimt Førr Evig mer, mer, meeeer!!

 

PS! Det er bare 5 grader ute men det ser ikke ut til at unge håpefulle overhode har skjønt at vi venter på både vår og sommer…

2 kommentarer

2 thoughts on “Bodø Glimt Førr Evig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.