Besøk av Gudene

Categories Blogg

I følge antikkens mytologi kom Gudene til jorden på en opplyst tåkesky. De reiste fint de der Gudene altså. Det må jeg påstå.Det er et fascinerende fenomen, men om jeg helt tror Gudene var med oss, vet jeg ikke. Et halo som fenomenet kalles, er et optisk fenomen skapt av iskrystaller som fører til fargede eller hvite buer og flekker på himmelen.
Samme hva det heter, det er vakkert uansett.

 

På natten var det også et halo rundt sola, men denne gangen var det mye dusere enn på dagen, og kanskje litt vanskeligere å se. Det var rett og slett en nydelig midnattssol. Som edsvoren natterangler har jeg fått med meg noen vakre sommernetter, men denne her var definitivt en av de bedre. Det er vare en ting å si, og det er at livet leverer!

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Besøk av Gudene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.