Årets første tabbe

Categories Blogg

Året ble altså ikke gammelt før jeg gjorde en stor tabbe. Vi snakker bunnsolid tabbe. Neida, det var ikke uventet at det ville komme, men det var uventet at jeg var så til de grader urutinert.

Jeg la i dag ut et sørgelig innlegg om julepynten som ved et uhell havnet i julepynt-himmelen mens jeg ryddet bort jula. Hemmeligheten er at innlegget ble skrevet seint i går. I innlegget la jeg ved et bilde av min flotte stue. Det ble for øvrig veldig bra. Innlegget ble postet  i nattens mulm og mørke, med publiserings tidspunkt frem i tid, nærmere bestemt kl 06.00.

Jeg bruker ikke å sjekke innleggene på PC, men da jeg kom på jobb, skulle jeg sjekke om innlegget var postet som forventet. Jeg åpnet forsiden og gikk inn på innlegget. Synet som møtte meg fikk skam-rødmen i kinnene mine og kaffen gikk rett i vranghalsen.

Stua var ryddig og fin. Ja, til og med vinduene var rene. Faktisk altfor rene. Det var der jeg så det, speilbilde av meg selv. Der stod jeg i all min velmakt og knipset bilde av stua mi. Speilbilde viste buksa halvveis nede på rumpa mi, så både truse og hengemage var til offentlig beskuelse. Det var ikke direkte flatterende for å si det sånn.

Det måtte bort!

Aldri har jeg vel hamret mer løs på tastaturet for å få fjerne bildet og legge inn et nytt. Dette var direkte ydmykende, og jeg takket min skaper for at innlegget ikke var delt av noen. Tenk at jeg i alder av 50 år driver å viser truse og hengemage i full offentlighet? Også en så elementær tabbe da, det å ikke ta høyde for refleksjon fra vinduet.

Her snakker vi virkelig «blogger gone wilde»! Never mind, Jeg blir sikkert å gjøre verre ting engang, og mamma sa alltid at om hundre år er all ting glemt. Bare synd hun ikke visste at det som legges ut på nettet har en tendens til å bli husket..

4 kommentarer

4 thoughts on “Årets første tabbe

  1. Hehe, det der er litt skummelt har jeg funnet ut 🙈😂
    Har heldigvis oppdaget det før jeg har lagt ut, men til og med enkelte lysholdere gir speilbildet, men da var jeg ihvertfall presentabel ☺
    Forstår følelsen din 😊😄

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.