Last Updated:

Arbeiderkamp og kveldsmat

Categories Blogg, Hverdagsliv

Nå begynner det å bli travelt for unge lovende. Unge lovende er MEG dersom noen skulle undre.

I helga er det førpremiere på filmen Sulis 1907, som handler om arbeiderkamp i gruvene i Sulitjelma, og siden jeg jobber med et prosjekt om filmturisme, skal jeg selvsagt opp dit for å se filmen på utekino i slalombakken, under åpen himmel. Det tror jeg blir episk! Jeg gleder meg til å dra oppover, men har endel ting som må ferdigstilles først, så det blir en travel dag i morgen.

Da passet det utrolig dårlig å ligge med feber, sår hals og skikkelig tørrhoste. Faktisk så hostet jeg så mye at det nesten endte med katastrofe, det var så vidt jeg ikke tisset på meg da jeg var på butikken og fikk ei hostekule. Det skulle tatt seg ut! Jeg måtte innom Storesøster å få meg cosylan, slik at jeg får sove til natta. Feberen har gitt seg, så nå er det bare å ligge på lading til i morgen, slik at jeg er uthvilt og opplagt til alt som skal skje.

Vesla og meg hadde tenkt å avslutte kvelden med litt god kveldsmat sammen, for å sikre at vi ikke la oss på tom mage. Croissanter og skogsbærsaft, og Vesla skulle kokkelere. Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Vesla er sin mors datter, og jeg tror jeg tar meg ei brødskive med gulost!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.