Nedlegge blogg.no eller revitalisere?

Categories Blogg, Blogg-Heidi

Som vanlig er jeg i mot! Eller for å si det på en penere måte, jeg er uenig. Diskusjonen det dreier seg om er blogg.no og utviklingen på plattformen. Vi har vel alle fått med oss at det er færre klikk på sidene våre, men jeg regner også med at dere som skriver har fått forklaringen på dette fra blogg.no, om endring på måten å oppgi antall lesere.

Jeg er ikke sikker på hva som er målsetningen til Egmont med denne plattformen. Er det bare å tjene penger på reklame, eller vil de fronte mangfold og skriveglede? Ikke vet jeg hvilken målgruppe de vil nå, heller ikke om de tar i bruk virkemidler for å møte denne gruppen. I hele tatt skriver jeg i villede om det som faller meg inn der og da. Så vidt jeg vet, er det ingen føringer på tema, bortsett fra at reklameinnlegg skal merkes.

Reklame ja.. Hvis jeg skal spisse en reklame, bør jeg jo vite hvem som klikker inn på blogg.no hver dag. Hvilke kjønn, og aldersgrupper? Hvilke kategori klikkes det mest inn på, og ut fra alder/kjønn, hvem klikker inn hvor? Dette synes jeg vi som blogger burde få tilgang på, for hvis det er tenåringer som klikker inn på reiser, kan jeg jo rette blogginnlegget slik at det passer mer for de også. Det blir jo en vinn-vinn situasjon.

Så hva er jeg uenig i? Stort sett er det mye kjedelige innlegg her inne. Mye av det samme går igjen, ingen tvil om det. Har du lest ett feelgood-innlegg så har du lest 70% av det som legges ut på bloggene. Jeg hadde gjerne sett nye bloggere som evner å engasjere og provosere, komme til. Da skulle jeg kastet meg ut i det mottoet no retreat, no surender!
Sannsynligvis er det mange som synes det jeg skriver om er like forutsigbart, selv om jeg prøver å variere på innhold.
Jeg har av og til prøvd å provosere, men det skjer ikke at jeg klarer det.

Så blogg.no og Egmont, her er en oppfordring til dere. Vis oss hvem vi skriver for (de som klikker på blogg.no og ikke den enkelte blogg) slik at vi vet hvilket potensielt publikum vi kan nå. Gi oss noen vage hint om hva dere ønsker fra oss bloggere, OG bruk noen kroner på reklame. Mulig dere får 100 gangen tilbake!

3 kommentarer

3 thoughts on “Nedlegge blogg.no eller revitalisere?

  1. Jeg hadde også ønsket litt informasjon hva blogg.no tenker. Greit nok at blogg som fenomen har forandret seg. Den skjønner vi alle. Vi voksne er jo ikke helt på nivået med TikTok og snap chat. Derfor synes jeg at blogg.no kan være en plass hvor vi som liker å utfolde oss skriftlig skal få lov til.

    Skjønner jo at det er vanskelig å holde hjulene i gang om det ikke kommer inn reklamer, men la oss nå få lov til å blogge her inne.

    Jeg ble jo med videre direkte fra den gamle blogg.no, og det gjør at føler meg beæret og takknemlig. Derfor vil jeg gjør en jobb for blogg.no som takk for at de valgte meg.

    Skulle blogg.no bli lagt ned, så har jeg mitt eget domene jeg fortsatt kan blogge fra, og det finnes jo andre bloggplattformer man kan overføre bloggene til hvis man vil fortsette å blogge.

    Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.