Alkoholforgiftning

Categories Blogg

Jeg beundrer alle som høster fra naturen og lager masse lekre saker ut av det. Dessverre har jeg altfor lite tålmodig til å gjøre det samme i stor skala. Jeg kjeder meg hvis det tar for lang tid, også slurver jeg hvis det blir for mye pirk-arbeid. Jeg er ikke så veldig praktisk av meg i utgangspunktet. I høst laget jeg en del marmelader og syltetøy. Jeg laget solbærgele, men det ble snarere solbær sirup med en litt for fast form. Jeg prøvde meg på rognebærgele, men det ble en klissete suppe, og sånn gikk det. Når man måler på slump hender det at man treffer, men som oftest gjør jeg ikke det..

Derfor satte jeg min lit til å lage den lekreste plommelikøren. Her snakket vi kvalitet. Jeg var på polet og kjøpte brennevin, og fikk tips om å benytte 60% for den var best egnet til dette. Så blandet jeg og satte det hele bort noen uker. Etter ei stund kokte jeg opp sukkerlake og helte på. Nå skal det sies at jeg igjen har prøvd meg frem på slump, men det så helt perfekt ut. Fine flasker å ha det på er også kommet i hus.

I går tenkte jeg å tappe det om, og tenkte jeg fikk smake en t-skje. OMG.. Om jeg har tenkt å alkoholforgifte noen, er det bare å tappe på flasker, for det var sterkt! Jeg kjente tunga krølle seg, og halsen snurpe seg sammen. Øynene stod ut av hodet! Det var altså ingen frøken drikk!  I dag skal det kokes opp litt mer sukkerlake, for her må prosentene ned før man kan drikke det, men jeg har tro på at det blir bra til slutt.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Alkoholforgiftning

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.