Jeg er lettere forvirret

Categories Blogg

Jada, det er fortsatt en pandemi i samfunnet, og heller ikke nå har jeg spesielt lyst å bli smittet av det pokkers viruset. Likevel står jo jula for tur, og det er endel innkjøp som må gjøres før høytiden setter inn.

I dag oppsøkte jeg butikker utenfor kjøpesenter-området, og slapp unna det verste trykket av folk. Veldig mange brukte munnbind igjen, meg selv inkludert, men mange hadde valgt det bort. Jeg er ikke engstelig for egen del, men vil gjerne være trygg på at jeg ikke smitter mor og far, eller andre heller for den saks skyld.

Likevel må jeg bare si at jeg er lettere forvirret over de siste smittevern rådene. Altså,  vi skal nå gå til å ha hjemmekontor deler av uken og redusere nærkontaktene til et minimum og holde meter’n, men fortsett å gå på julebord og avholde andre sosiale aktiviteter.  Hvor er logikken i det?

Ikke skjønner jeg meg helt på omikron-varianten heller. Hvis den er ganske mild, men veldig smittsom, er ikke den grei å bli smittet av sånn at man blir ferdig med det? Det snakkes om å kjøpe tid med å utsette smitte-toppen, men hvorfor hvis den er mildere? Da er det vel også mindre trykk på helsevesenet?

Nei, jeg gir opp å prøve å forstå. Jeg savner Høie og Erna. Om jeg ikke nødvendigvis var enige i alle avgjørelsene, var det i det minste til å forstå hva de sa, for nå er jeg bare forvirret!

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg er lettere forvirret

  1. Veldig liten logikk i det kan man si. Skjønner ikke helt greia jeg heller. Men, folk får gjøre som de vil, her er det stort smittetrykk nå men de drøyer og drøyer påbud om munnbind. Jeg bruker det og VELDIG mange andre så det er bra 🤗

  2. Mange føler nok det samme nå i disse dager.

    Selv fikk jeg heldigvis og takk og lov en lett versjon av covid-19, og fastlegen mener at dette er takket være vaksinen.

    Det blir spennende å følge med hva de finner ut om dette omikrom-varianten nå da.

    Så lenge vi ikke hører noe mer tror jeg og håper på at helsemyndighetene og politikerne har det under kontroll.

    Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.