Last Updated:

ALDRI MER!

Categories Blogg

Snakker om!

Tida har rast fra meg i et hysterisk tempo, så jeg har glemt oppdateringen av hvordan det gikk i keto-uka mi, noe jeg for øvrig ikke skal gjøre igjen. Å følge det var som å være på straff for min del. Rett og slett pyton! Å leve så strikt i matveien er ikke for meg, og jeg skjønner jo nå hvorfor disse korona-kiloene kom på i rekord fart.

Resultatet av en uke med et så strengt regime, var en total utskeielse i går! Da slo jeg til med en heidundrende kosekveld med så mange kalorier at jeg hadde fått alle ernæringsfysiologer til å revet seg kraftig i håret om de hadde visst! Jeg spiste og drakk 2808 kalorier! Det er det jeg trenger 4 dager på en keto-diett… Siden det ble en blackout-dag i går, regner jeg med at dette blir ei tøff uke for å få tatt det igjen..

Men om det funket?

Jeg spiste i snitt 740 kalorier om dagen. La meg si for de uinnvidde at det er ikke mye. Snuppa snappet også til meg, og la frem alle farene med jojo-slanking og masse andre advarsler. Jeg har fått så hatten passet. I samme periode forbrente jeg 16 334 kalorier, så nå snakker vi butikk! Jeg burde da gå ned 1,57 kg.

Jeg gikk ned 2,4 kg! Halleluja!!! Ingen vits å la seg lure da. De første ukene er det først og fremst vann som forlater kroppen, så lykken er sånn sett kortvarig. Men 2,4 er 2,4kg.

Det var mer morsomt med de der centimeterne. De har jeg tro på at er mer tro på at representerer et mer varig resultat. Det var et gledelig resultat i tillegg. Når man ser kroppen krymper er det motiverende å fortsette.

Grevinneheng: 0
Stjerten (2) 2
lammelåret (2) 2
velstandsmagen 4

Totalt har altså 20 cm forlatt kroppen på 5 uker. Egentlig er det jo 4 for jeg begynte ikke å måle før etter første uke. Det sier jeg meg fornøyd med så langt, og tenker at det da ikke er utopi å klare 15 cm til de siste tre ukene. Det klarer jeg!

Denne uka skal jeg få slite meg å kvitte meg med de 2000 kaloriene ekstra som ramlet inn i munnen min i går, men selvgjort er velgjort, så dette får jeg rette opp i selv. Bare å peise på. Denne uka skal jeg ikke følge noe som helst. Faktisk så er jeg egentlig luta lei hele opplegget, men nå er det bare tre uker igjen, så det klarer jeg, men det blir altså IKKE noen keto-kur på meg! Aldri mer!

 

4 kommentarer

4 thoughts on “ALDRI MER!

  1. Da jeg gikk på keto diett så tenkte jeg ikke kalorier i det hele tatt.Raste ned i vekt, men ingen langvaring lykke og gå på slike dietter. Det aller beste er jo bare å spise mindre og jeg vet at det er lettere sagt enn gjort.. Lykke til med DITT mål❤

    1. Heldigvis bare tre uker igjen, så er det ferie. Men tror også keto er kortvarig lykke. Har tro på varig livsstil endring over tid egentlig. Målet i første runde var bare å få bort litt ekstra før ferien.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.