Katastrofen nærmer seg med stormskritt

Categories Blogg

Tenk så deilig å ha så mye fri før jul. Det er rein luksus.

Problemet mitt er at jeg har latt vær å gjøre noe spesielt hjemme den siste tida, for jeg kom jo til å få all verdens av tid når jeg skulle ha ei hel uke ferie før jul. Prokrastinering i kjent stil, men nå kjenner jeg litt på stresset i kroppen.

I kjent stil har jeg masse planer i hodet mitt, men forskjellen er at jeg ikke har laget en eneste liste over når ting skal være gjort. Sånt blir det kaos av. I dag skal jeg kose meg litt med Vesla, dra innom mor og far på førjulsbesøk, og til en venninne som har hatt bursdag. Ser det ut som det blir noe mer klart til jul av sånne gjøremål?

Jul blir det jo, men skulle gjerne fått unna litt FØR lillejulaften.

Lillejulaften.. Det er den dagen der alt er snudd på hodet her og kaoset alltid er komplett. Vasking, baking, stryking av duker og pynting skjer samtidig med at julegaver kommer og blir levert ut. Grevinnen og hovmesteren dundrer ut av TV i stua, men ingen har tid til å se på det. SoMe bugner av bilder fra julepyntede hjem, og panikken tar meg når jeg ser på mitt kaos. Ut på nattmorgenen bruker jeg å krype utmattet i seng, med hodet opptatt av alt som står på siste-liten-lista mi. Det som må gjøres før ungene våkner. Ofte må jeg stå opp igjen, og dekke over for Nissen før jeg omsider kan sove. Han har det med å glemme noen strømper av og til!

Så blir det jul. Det blir alltid det. Kanskje er det noe jeg har glemt eller ikke rukket, men det blir jul. Vi koser oss med litt småpusking før julekvelden får startet, og det er alltid koselig og fint. Likevel er det ingen tvil, mor er så trøtt som en strømpe og kunne gjerne tenkt seg å benyttet kvelden på sofaen med ei god bok heller..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.