Realitets-sjekk

Categories Blogg

Vesla begynner å bli så stor at hun evner å resonnere seg frem til «gode» løsninger. Det betyr ikke at hun velger de der og da, men når vi snakker etterpå, har hun tidvis veldig god selvinnsikt.

I helga ville hun ha penger for å kjøpe creds på et spill på telefonen. Hun har egne penger men ikke kort, så hun spurte om jeg kunne kjøpe det for hennes penger. Jeg ba henne tenke seg om, men hun var sikker.

Da jeg ba om fysisk å få pengene, ble hun noe lang i maska og gikk motvillig å hentet dem. Jeg lurte på om hun tenkte jeg ville glemme de, og hun bekreftet det. Så snakket vi om det å gjøre opp for seg uten at jeg skal behøve å be om det. Hun var helt enig at det må være sånn. Vi diskuterte frem og tilbake helt til avkommet utbrøt: «Men hvis jeg låner penger hos deg også lager vi en kontrakt om at jeg skal betale deg tilbake når jeg får første lønna?» Jahhh.. Jenta er 10, så det vil nok ta sin tid.. 🙄

Ønsker alle ei flott uke, hilsen familiens sentralbanksjef

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.