Ja, det har du sannelig rett i, I do me! For det gjør jeg faktisk. Det som gjør meg godt er det jeg prioriterer, og hvorfor skulle det ikke være sånn da? Jeg lever da livet for meg selv og ikke for å tilfredsstille andre?

Om noen tenker det er egoistisk å prioritere seg selv, så tenker jeg det er lov å snu på flisa og hevde at om du ikke takler at jeg gjør det som er best for meg, så er DU egoistisk! Uttrykket you do you er ment å oppfordre til å gjøre det som gjør deg lykkelig og tilfreds, men blir ofte brukt som en slags «Du gjør som du vil», men med en spydig undertone.

Jeg mener det ikke spydig når jeg sier det. You do you! Jeg oppfordrer alle til å rigge livet sitt slik at de lever nærmest i ett med sine verdier og drømmer i livet. Vær lykkelig i ditt eget liv. Det skylder du deg selv.

Jeg mener ikke at man ikke skal ha gode egenskaper som å være raus, gavmild og hjelpsom, og kun tenke på seg selv. Det jeg mener er at du må sette deg selv i førersete på ditt liv og leve slik du synes er best for deg. Være tro mot egne verdier og mål. Er du lykkelig i livet gagner det de som er rundt deg mer enn at du lever livet ditt på akkord med alle andre.

2 kommentarer

2 thoughts on “You do you!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.