Vesla tar påskeferie

Categories Blogg

Endelig hadde vi en rolig søndag hjemme. Vesla og jeg.

Det er ikke så ofte vi får disse rolige dagene sammen der vi sitter å gjør ingenting lengre. Vesla begynner å bli større og her mer utferdstrang enn tidligere. Har nesten alltid avtale med venner om å møtes eller om overnatting. Da skal det være full rock n’ roll hele dagen.

Men ikke i går.

Vi koste oss med brus og peanøtter, så film og hadde hudpleiesalong i stua. Jeg tok på en peel-off maske og hun fikk en fuktighetsmaske. Da min peel-off skulle rives av måtte hun selvfølgelig få gjøre det. Det var i følge henne DISGUSTING! Jeg la på noe fuktighetskrem og stasj, og så kom det tørt fra min eminente sidemann. “Du trur vel ikke det dær funka? Du blir gammel uansett!”

Så var det fotpleie. Det er jo bare så deilig uansett om det ikke hjelper, for velvære-følelsen må aldri undervurderes. Så fikk jeg pedikyr! Vesla fikset og ordnet mens mor lå halv-svimt i sofaen. Det er jo så godt!

Klokka 23.00 fant vi ut at det var kveld. Da tuslet mor og datter til sengs. Blid og fornøyd. Mor så like gammel ut som tidligere, men med tånegler som glitret slik at de kunne konkurrert ut et hvilket som helst kostyme fra et show i Las Vegas, Vesla med hud så myk som på et lite barn, i følge henne selv.

Siden mor skulle på jobb i dag ble alarmen satt som vanlig, og Vesla bare så skrått på meg mens hun gjespet og sa: “Ikke vækk mæ i mårra da, æ har påskeferie!”

I dag kommer storesøster hjem på påskeferie, det gleder vi oss til alle sammen. Kanskje mamma’n aller mest..

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.