Vesla taper veddemål

Categories Blogg

Vesla og jeg var ute å gikk oss en solid tur i ettermiddag. Hun var rastløs og jeg var sofa-klar. Eneste løsning var å komme seg ut i det nydelige været. Det var reine påskestemningen.

Vi pratet om alt og ingenting, og Vesla serverte humoristiske imitasjoner av kjente og kjære i vår omgangskrets. Jeg holdt på å le meg skakk av den ungen. 😂

Vesla fikk tid til sin favoritt-sysselen, nemlig leke ekorn. Følte meg litt teit der jeg stod å se henne dingle i trekrona ved veien. (Det der hørtes fryktelig feil ut!)

Latteren satt løst hos oss begge, og da hun fikk øye på Rema 1000 utbrøt hun:

-Tok du med dæ kortmappa eller?

Jeg svarte som sant var at jeg ikke hadde det, og lurte på hva hun trengte.

– Nei, Ingenting. Æ bare lurte. Bra du ikke har dem med for da spara vi de pængan!

Vi begynte å snakke om hva vi kunne kjøpe, og jeg fortalte at de selger corona på Rema 1000. Vesla fnyste til meg. Det gjorde de vel ikk? Om jeg trodde hun gikk på den liksom? Jeg veddet imaginære 100 kr, Hun veddet mot, og strenet rett inn på butikken.

-Har dokker corona!

Jenta bak disken så usikkert fra Vesla til meg, og lurte sikkert på om vi hadde tenkt å se om Vesla fikk kjøpe mens jeg var med.
-Ehhh… tenker du på ølet? Jenta hadde fått samlet seg, og smilte hyggelig til Vesla. Lurt å kjøpe seg tid med å stille motspørsmål.

Vesla så måpende på meg.

-Hæ! E det virus i ølet? Seriøst mamma! E det øl?  Det e ikke viruset?
Jeg gikk knisende bak den furtne 11 åringen ut av butikken.

-Seriøst Mamma! Du e så dust!

Jeg skjønte at det ikke nyttet å fortelle at hun skyldte meg 100 imaginære kroner, for kursen min var faretruende lav…

2 kommentarer

2 thoughts on “Vesla taper veddemål

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.