Typisk hverdags-stress

Categories Blogg

Rekk opp handa alle de som som har begynt å få panikk fordi dagene går altfor fort mot jul og det fortsatt er altfor mye som må gjøres? 🙋‍♀️

I dag er dagen viet til juleshow med Vesla og de andre drillerne. Selvsagt skal mor delta på dugnad. Jeg skal bake kake og selge elendigheta i pausen. Nå er det 3 timer til jeg skal være der, men ingen kake i ovnen, og jeg har faktisk ikke den fjerneste idéen om hva jeg skal bake.

Jeg fikk meg jo ny komfyr forrige helg, og det skulle vært så fint å funnet bruksanvisningen slik at jeg skjønner meg på vidunderet og hvordan det funker. Men den er borte, og jeg er ikke helt fornøyd med å bake med en ukjent stekeovn til baking, så jeg prokrastinerer. Igjen. Jeg er best under press, så det går fint!

Det er ikke julestresset som tynger, det er urettferdig å skylde på det. Jeg er bare generelt sein med det meste bestandig, men jeg kommer jo i mål til slutt, så da er det bare det vanlige hverdagsstresset.

2 kommentarer

2 thoughts on “Typisk hverdags-stress

  1. Jeg rekker IKKE opp hånda. I år blir det knapt nok julegaver til folk. Og nekter å la andres forventninger ødelegge det som er igjen av tiden fram til jul. Jeg har mer enn nok av det på jobb, det holder…

    1. Jeg sloss ikke mot andres forventninger, kun mine egne. I fjor ga jeg blaffen, men det var noe som manglet, så i år har jeg planer om å gjøre litt mer. Det viktigste er likevel å nyte adventen, for jula kommer uansett ☺️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.