Last Updated:

Til Mor – Fra Mor

Categories Blogg, Galskap satt i system

Ingen tvil om at det har vært lange dager med mye jobbing. Jeg har ikke hatt tid til å titte innom bloggen engang. Det er så jeg nesten har abstinenser for både å lese og skrive! Endelig ble det i det minste juleferie. Det var kjærkomment, for huset ser ut som en alvorlig katastrofe-ruin, og er så skittent at jeg nesten føler for å desinfisere meg selv når jeg går inn og ut. Men nå er jeg i gang!

Jeg har gjort ferdig rommet som Lille Storebror skal bruke i jula, og det manglet bare en sovesofa der inne. Men jeg stresset rundt på nettet, og fant en knall billig som jeg bestilte levert rett hjem. Easy peasy! One down, many to go! I går kveld fikk jeg varsel om at varen var under levering, og estimert ankomst var 23.desember. Kan det bli bedre? Da er unge lovende kommet, og kan sku den opp selv. Jeg tenkte bare å sjekke målene slik at jeg kunne planlegge hvordan den skulle stå.

Det var ikke fritt for at jeg fikk et aldri så lite hakeslipp. Jeg hadde ikke kjøpt sovesofa, men kjøpt TREKK til en sovesofa. Til og med til en sovesofa jeg ikke har! Snakk om å være koma-hode. Ført ble jeg litt jente-sur, men så begynte jeg å le. Hva annet er det å vente? Når alt skal gjøres i et helsikes tempo og jeg alltid gjør mange ting på en gang,  blir det fort litt rot. Samma det. Gjort er gjort. Jeg får i det minste returnert varene på en grei måte. De i butikken lo godt da jeg forklarte kaoset. De lurte på om jeg ønsket sovesofaen også, men den kostet en liten formue, så det var uaktuelt. Selvsagt gjorde den det. Når trekket kostet like mye som en sovesofa koster hos en annen leverandør, sier det seg selv at sovesofaen er for dyr.

Men nå er det ferie om ikke annet! Jeg har fått tapetsert ferdig rommet til Vesla, og fått litt kontroll på alt tøyet vårt som har vært strødd rundt hele huset, så det går fremover.
Det blir jul enten jeg vil eller ikke, og jeg tenker at om noen har noen innsigelser på rotet mitt så skal jeg vise dem hvor jeg har vaskebøtte, kluter og mopp, og ikke stå i veien for arbeidet!

Jeg er nemlig på shopping med Snuppa, og vurderer å kjøpe meg ny fuskepels-lue. Ellers er det dags å finne gaven som er merket med Til Mor, Fra Mor. Garantert den morsomste gaven å kjøpe!

2 kommentarer

2 thoughts on “Til Mor – Fra Mor

  1. Til Mor fra Mor ligger aldri under juletreet, men den kjøpes noen ganger. I år ble det bok.
    Svigermor gjorde det litt annerledes ett år. I pakkehaugen lå det en gave til Svigermor fra Svigerfar. Jeg var pakkeutdeler og så at det var Svigermors skrift på pakkelappen, men lot som ingenting. Svigerfar derimot reagerte som et stort spørsmålstegn. Gave til deg fra meg???? Jeg har da ikke kjøpt noen gave til deg???? Nei, sa Svigermor som henrykt hadde pakket opp et lite smykke. Du har ikke det, du har aldri det.
    Og du, det der med feilbestilling av sofa som bare er et trekk. Jeg bestilte sallongbord. De kom og ble montert rett før gjestene var ventet, (Vi snakker om minutter, muligens en time)
    Vel, jeg hadde visst ikke bestilt bordplate, bare understell……

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.