Stille før stormen

Categories Blogg, Hverdagsliv

Nå forbereder jeg meg på en aldri så liten uværs dag. Det er nemlig varslet orkan her i morgen, så bare å holde på håret, bikkja, ungen og klærne hvis jeg skal ut. Jeg sier hvis, for jeg går ikke ut for enhver pris. Jeg gidder ikke sette liv og helse på spill for å komme meg på jobb. Jeg må over ei bru som er varslet at sannsynligvis stenger, og jeg gambler ikke med å kjøre over hvis den er stengt.

Det er ikke noe nytt med masse vær her, men denne gangen sier magefølelsen min at det er noe på gang. Kanskje det er fordi det er helt stille ute? Det er ikke ofte det ikke blåser her, og akkurat nå er det bare 1 m/s vind. Det er rart. Regnet faller bare rett ned. Uvant å se her.


Uvær har aldri bekymret meg noe særlig, men denne gangen har Vesla og jeg satt inn løse gjenstander, og vi har sikret resten. Kjenner på meg at det er best å være forberedt. Jeg har funnet frem litt lys, selv om jeg ikke finner hodelykta. Telefonene er også fulladet.

Jeg har til og med kjørt på butikken for å sikre nødproviant. Jeg lo godt av meg selv da jeg kom i bilen, for det var det jeg hadde med meg ut av butikken var snus og wc-rens. Da klarer vi oss godt!

Det er sånn skikkelig stille for stormen, og sånn det er nå, er det ingenting som tyder på at en orkan er på vei, annet enn værvarslet, men i  minste jeg er litt forberedt på det som garantert kommer.

Gammel speider sier: «Vær beredt, alltid beredt!» og konstaterer at mens innlegget ble skrevet økte vindstyrken til 6 m/s.

2 kommentarer

2 thoughts on “Stille før stormen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.