«Nu kjæm han med han!»

Det brukte gamlekara å si når det blåste opp til litt vær, og nå begynner det sannelig å bli litt vær her, men det er ennå ikke orkan styrke. Bare masse vær.

Riktignok er brua tidvis stengt, så Vesla og jeg har henholdsvis hjemmeskole og hjemmekontor. Vi er nok ikke alene om å ha gjort den vurderingen, for da jeg luftet Daisy, så jeg lys i de fleste husene rundt oss.

Det ble bare en kort tissetur på Daisy. Når vinden blåser 29 m/s, er det fysisk vondt å gå i motvind, så vi gikk med i fjæra og rett inn igjen. Ikke noe blivende sted for en frossenpinn som meg, men det ble i det minste et kjapt bilde.


Det var vanskelig å få tatt bilde utover, for det blåste sånn, men jeg tenkte jeg fikk ta et ut av vinduet i 2. etasjen. Det ble med tanken og bilde fra innsiden, for vinden var så sterk at jeg bare fikk vinduet litt på gløtt før det smalt igjen. Orker ikke ofre småfingrene for et bilde liksom.

.. DA Var det nådd orkan styrke her. Høres ut som hele huset er på tur å ta av! Jeg og Vesla måtte ut å sikre litt ekstra. Heldigvis har jeg plenty av jekkestropper, men det hadde vært flott om jeg kunne bruke de sånn som de er ment også. Enden på visa var at jeg måtte knyte solide kjerrinknuter for å få alt til å holde seg på plass. Enda så mye Vesla og jeg sikret i går, har vi vært flere turer ute i dag også. Det jeg frykter nå, er pergolaen min 💔

Tror jeg må bruke forsikringen i morgen…

6 kommentarer

6 thoughts on “Orkan!

    1. Ja, vi er inne og har det varmt og godt. Det som går åt skogen er bare ting heldigvis. Blir det ille rømmer jeg huset og drar til datteren min. Hun bor mer i le av orkanen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.