Stakkars ungen min!

Categories Blogg

Det er ikke ofte jeg blir lei meg på Vesla’s vegne, men i går kjente jeg at jeg fikk skikkelig vondt for henne. Stakkars lille ungen min!

Klassen til Vesla har gledet seg masse til å dra på leirskole i 7. Klasse, og i går var det dags! Vesla har pakket og re-pakket så mange ganger at jeg holdt på å bli små-gal, men kvelden før avreise var alt pakket og klart. Alt var linet opp til take off.

I all hemmelighet, og jeg kommer selvsagt ALDRI til å innrømme det, men jeg kan jo ymte frempå om at jeg har hatt nedtelling her også. Jeg skulle ha tre dager mamma-fri! Ikke noe å kimse av det!

Da jeg dro på jobb i går, satt håpefulle ferdigpakket og klar, selv om det ennå var noen timer til hun skulle dra. Gjett om hun gledet seg.

Etter endt arbeidsdag fikk jeg en blanding av wohooo- og halleluja stemning. Timeout fra Vesla i tre døgn! Det er ikke feil med pause noen dager, når jeg ellers har henne 24/7. Dette skulle nytes!

Etter jobb dro jeg ut å spiste med en venninne. Det ble en skikkelig koselig stund. Senere var det kaffe-date med en annen venninne. Jeg hadde planlagt å nyte hvert sekund som skikkelig alene-hjemme-mamma!

Klokka 20.00 kom første telefonen. Hun var ikke riktig i form den datteren min. Hun var blitt noe forkjølet. Siden hun ikke hadde feber, regnet jeg med at hun var mest snørrete, så jeg sa hun kunne prøve litt til, men tre kvarter senere måtte hun gi tapt, og jeg kjørte for å hente henne.

Terkelen for å avbryte oppholdet er vesentlig lavere nå som vi har en pandemi i samfunnet, og personlig tror jeg det er bedre å ligge hjemme å snufse fremfor på et leirskole-rom med mange andre. Det trøstet Vesla lite. Hun var unektelig ganske trist.

Heldigvis hadde hun ikke feber, kun rennende nese og sår hals. Ikke at det ikke er kjipt nok i seg selv, men ikke grunn til å tenke covid 19 i det minste.

Huff, hun var så trist da hun sovnet. Stor var dertil gleden da hun våknet etter ei god natt, våken opplagt om enn litt snørrete.

Så med nesespray, Kleenex og håndsprit var hun klar til å prøve på nytt.

Mor jublet stille inn i seg. Jada! Fortsatt utsikter til at mamma’n kan være uskikkelig, og det skal utnyttes Max! 😈

Alle trenger en Alfa! Jeg velger Alfa Trening! 😂 Seriøst uskikkelig altså!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.