Last Updated:

Nå greier det seg!

Categories Blogg

Da tror jeg det langt på vei er nok for meg med offentlig skole for denne gangen. Jeg er faktisk ikke bare litt lei, men jævlig lei!

Nå under streiken har jeg klaget for at Vesla ikke gjør skolearbeid på egen hånd, og hun har bedyret at hun ikke har skolebøker å jobbe i. Det kan jo langt på vei være korrekt, for skolen håpefulle går på har satset på digitale læreverk. Jeg har vært en av de som har heiet på den løsningen, men det var jo ikke streik da. Nå har ungen vært nesten en måned uten undervisning, og jeg var rimelig grinete over at hun ikke jobbet på egen hånd, men elevene har faktisk ikke tilgang til digitale bøker!

Hva er dette da? Det er jo helt søkt at de ikke åpner tilgangene til læreverkene for ungene. Da synes jeg ikke det var mye stas med digitalisering i skolen likevel! Få tilbake skolebøkene i papir!

Mer enn noen gang er det aktuelt med privatskole! Det er greit at lærerne streiker, men det gjør jo for pokker ikke lærerbøkene selv om det unektelig kan virke sånn! Nei, nå synes jeg det greier seg. Uheldig at elevene skal være avskåret fra undervisning, men fra læreværekene også? Det blir jo dobbel straff på de som ikke har noe i denne konflikten å gjøre.

Det var en gang..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.