Last Updated:

Nå er mor rastløs!

Categories Blogg

For akkurat 10 år siden i dag, satt jeg på flyplassen med masse sommerfugler i magen. London stod på to-do lista mi, og skulle utforskes. Jeg hadde akkurat fått beskjed om at jeg var å regne som frisk etter et lengre sykdomstilfelle, og livet smilte fra alle hold. Det var en fantastisk by å feire livet i. Jeg fikk med meg masse, sightseeing, musikaler og shopping. Hvert sekund var rein nytelse.

I fjor dro jeg også til London på denne tiden. Det skal sies at jeg har vært der noen ganger i mellomtiden, men denne byen er en av de byene man aldri blir riktig ferdig med. Det er så mye å oppleve og utforske, og jeg drar sikkert tilbake engang. Denne gangen var det shopping med de to minste jentene. Skal si visakortet fikk kjørt seg, men det slapp med skrekken.

2020 har ikke gitt rom for reiser ut over landegrensene, og nå kjenner jeg et jeg er utrolig rastløs. Fra jeg ble ung og singel har jeg reist så ofte jeg har hatt mulighet og visakortet har tillatt det. Det har vært så godt å bare kunne være impulsiv og reise akkurat dit jeg har hatt lyst til å reise, uten å ta hensyn til hva andre har hatt lyst til.

Disse dagene når rastløsheten har vært som verst, har jeg hentet frem fra minnebanken. Fine turer i fjellene. Besøk på kunstmuseum. Shopping og rødvin. Fortausrestauranter og ei bok. Fine møter mellom mennesker. Det er så mye fint å se tilbake på.

Jeg gleder meg utrolig mye til det igjen regnes som relativt sikkert å reise rundt i verden igjen. Det er ennå så mye jeg har igjen å se og å oppleve rundt om i verden. Snart, snart, snart..

Eneste som er lykkelig for at det ikke er noe reising, er visakortet. Det har fått hatt et rolig år, og er nok lykkelig for å ikke ha vært rødglødende så ofte.

Frem til det er mulig å reise igjen, skal jeg holde sosialdistanse, vaske fingrene, være hjemme hvis jeg kjenner antydning til noen som helst form for virus, og jeg skal holde meg til meter’n i alle sammenhenger. Jeg skal gjøre mitt for at vi snart skal kunne bevege oss utenfor landegrensene.

Stay safe, for vi er over det verste snart!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.