Last Updated:

Mislykket tenårings-opprør!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Etter den søte kløe kommer bokstavlig talt den sure svie!

I dag måtte jeg en tur til Dr. Dyregod fordi jeg fant det for godt å være forfengelig i Italia. Jeg kjøpte to aldeles søte smykker i ekte juggel som jeg pyntet meg med på finaledagen. Resultatet var ildrødt hissig allergiutbrudd. Det klødde så utrolig mye, og jeg klarte ikke å holde fingrene unna. Det ser ut som hissig soleksem og er ikke egnet til å avbildes. Legen skrev ut litt salve, så da forsvinner det nok snart.

Jeg lurer på om det er et omen? Et ondt tegn på at jeg bare kan bruke ekte smykker, og derfor må ut å investere i litt ekte juveler?

Null stress! Jeg har masse pene smykker, men bruker egentlig ingenting bortsett fra ringer og øredobber. Sistnevnte har jeg til gjengjeld mange av!

Da jeg var tenåring var det vanlig med ett hull i hvert øre. Det var bare punkere som hadde flere. Jeg var litt i opposisjon til mamma og pappa, og bestemte meg for å provosere med å komme hjem med MASSE hull i ørene. De ble tatt hos en venninne, og jeg forventet en skikkelig krangel når mamma fikk se det. Hun kom garantert til å be meg «få ut mannskjiten og la det gro!» men det skulle hun bli blå for!

Heidi gjør som Heidi vil!

Jeg kom triumferende opp i stua og bare ventet i spenning til mamma oppdaget elendigheten. Omsider ba hun meg om å komme så hun fikk se på ørene mine. «Så fint det der va! Bare husk å rens godt morgen og kveld!» Slukøret gikk jeg på badet og renset, og i noen dager måtte jeg vansmekte alene på natten med øreflipper som gjorde sinnsykt vondt. Jeg gadd ikke flere mislykkede opprør av den typen, og hullene er en evig påminnelse om mitt tapre forsøk på å vippe mamma av pinnen!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.