Last Updated:

Masterchef in action!

Categories Blogg

Arvingen ønsket seg Oreo-kake når han skulle feires. Det er helt uproblematisk for en mamma av mitt kaliber. Eneste forutsetningen var at jeg hadde alt som skulle til, så jeg dro for å handle det jeg trengte i går siden butikken er stengt i dag.

Første utfordringen var når jeg hadde kjøpt en pakke kjeks for lite. Etter å ha sjekket bensinstasjonen og alt av venner i umiddelbar nærhet kapitulerte jeg og koblet inn de små grå. Jaja.. Da fikk den bli litt mindre kake da.. Shit happends!🥴

Ostekremen ble nyyyydelig, om enn litt mye siden bunnen ble litt liten, men hvem klager vel på litt ekstra krem?

.Så skulle jeg lage sjokolade mousseen. Jahhh.. Lønner seg å kjøpe det da, gjør det ikke? Jeg hadde kjøpt vaniljekrem i stedet. Igjen ble det improvisering. Tok ikke sjansen på å legge ut på nettet at jeg trengte det også, for følte at det faretruende nærmet seg han som kokte suppe på spiker. Løsningen ble en solid dose nugatti i kremen. Utrolig så mye som går an når man bare legger godviljen til. Ser i så fall lekkert ut! I kremen på manglet fortsatt kjeks da. Det løste jeg ved å hakke opp melkerull med oreo og ha den i kremen og litt på toppen. Prikken over i-en er sjokoladesausen til decor! Smashing rett og slett!

Det slår aldri feil! Jeg mangler alltid noe når jeg skal bake, for handlelister det er for pyser!

Den ser tilforlatelig lekker ut, og smaker sikkert enda bedre. Kommer ikke til å fortelle NOEN hva som egentlig er i kaka 😂Så nå kan gjestene bare komme! Jeg skal bare rydde litt først…🥴

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.