Lys i vinternatta

Categories Blogg, Hverdagsliv

Januar og februar er kalde, mørke måneder. Her nord har mørket mye av makten, og mange av dagene er det ikke engang skikkelig dagslys. For oss som bare lengter mot lyset og varmen, kan disse månedene være ulidelig. Dager med mangel på søvn og energi. Det tærer på aktivitetsnivå og trivsel. Hvor blir det av våren?

Vi trenger lys! Masse lys! Da passer det bra å ha en Frodith-fotoshoot av kveldens belysning. Jeg sitter her alene, i fred og ro. Vesla sover, og pels-beibiene like så. Det er varmt og godt inne, og jeg koser meg med levende lys og musikk.

Lys har en beroligende og avslappende effekt på meg. Det er som om skinnet fra lysene hjelper på mangelen på dagslys, og jeg kjenner jeg får litt mer energi. Kanskje ikke energi direkte, men det blir litt mer kos i det minste.

De mørkeste dagene tenker jeg at det bare er å bite tennene sammen og holde ut. For hver dag som går, er vi ett skritt nærmere sol, varme, vår og sommer. Det er en oppløftende tanke som gjør at man klarer å holde vinter-desperasjonene på armlengdes avstand. I påvente på varmere dager, hjelper det med litt lys..

2 kommentarer

2 thoughts on “Lys i vinternatta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.