Lille Gull altså!

Categories Blogg

Hvem kan si og spørre om så mye vanskelig, rart og morsomt på en gang, som det en vilter 4 åring kan?

Lille Gull er nå blitt 4 år og svært vitebegjærlig. Han spør om alt som kan spørres om, pluss litt til. I tillegg snakker han på inn- og ut pust, men siden jeg er døv på ett øre, er det ikke alltid jeg hører hva han spør om. Når han rynker brynene og spør: «Koffør sir du det?» vet jeg at jeg er noe på villstrå.

Det er ikke fritt for at jeg har sperret opp øynene og måtte spørre opp igjen hva han sa, fordi jeg har hørt han si noe hinsides merkelig, men oftest er det hørselen som spiller meg et puss.

Ingen er så flink å leve i nuet som en livsbejaende 4 åring. Full av iver, nysgjerrighet og glede. En stund med han er som en energiboost for en gammel Mimmi. Eller gammel og gammel fru Blom. Da jeg passet han gikk vi for å kjøpe is, og den koset vi oss med når vi kom hjem. Da den var fortært, satt fireåringen og så på meg med et uskikkelig blikk. «Du Mimmi! Skal vi ta en is til? Det e jo ingen voksne her?»

Lille Gull altså! Han er min helt!

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Lille Gull altså!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.