Like før tilt og game over

Categories Blogg

At kondisjon er ferskvare og må holdes vedlike er gammelt nytt, men sånn er det med hjemmekontor-skills også. Vesla og jeg har ikke holdt skillsene vedlike, for vi regnet ikke med å havne der igjen.

Mor hadde et eksternt teamsmøte i stua i dag, men glemt var reglene om hva som gjelder under møter. Det var labbing inn og ut av kjøkkenet, smelling med dørene og nynning på kjøkkenet. Det er den tiden av måneden, og mor ble potte sur! Vesla ble regelrett hutet på rommet! (Jeg hadde mutet mikrofonen først!)

Jenta er dritt-lei av karantene, men vi venter ennå på prøvesvar. Hun har vært et gnagsår av dimensjoner med mas om å sjekke på Helsenorge.no sine sider på svaret. Det var ingen hjelp i å si vi kom til å få SMS om at svaret var klart.

Vesla var møkka-lei av oss alle, og var som en ilder på den ene siden og en aldri så liten mare, på den andre. Hun prøvde iherdig å snu huset opp ned! Jeg holder på å bli sprø!!

Heldigvis er Vesla akkurat så morsom som bare hun kan være, og iført julestasen kom hun valsende inn i stua og danset til Rudolf er rød på nesen. Her snakker vi vrikking, twerking og moves som var så vovet at gledespikene på de ikke-akseptable etablissementene ville misunnet henne. Det skal ikke nektes for at latteren satt løst hos undertegnede, men da barnet inviterte til å bidra i galskapen, takket jeg pent nei. Jeg orker ikke prolaps i jula.

Hvis hjemmekontor sammen blir langvarig, kan det bli et langt lærret å bleke, og jeg er usikker på hvem av oss to som overlever uten varige mén.

2 kommentarer

2 thoughts on “Like før tilt og game over

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.