Karantene på Snuppa Dag 2

Categories Blogg

Skal si Vesla fikk kjenne vaksinens bakside. Hun gikk å la seg kl 20.00 og hadde ei ekkel natt. Svette og frostrier i skjønn forening. I dag har hun flatet totalt ut på sofaen, men nå er hun begynt å komme seg.

Lykken var stor da svaret på Snuppas covid-test kom tilbake. Testen var negativ. Faren var over for denne gang.

Mor i huset feiret med å lage grønnsaks-grateng og hvitløksbrød. Jeg la min flid til å lage en nydelig og smaksfull saus. Her skulle vi kose oss.

«Æ smaka ingenting! Har du glemt krydder?!» Snuppa så misfornøyd på meg, og jeg kjente ei klo om magen. Det var masse smak av maten i følge oss andre, men Snuppa der i mot..

Håpefulle reiste seg fra bordet, sa ikke ett ord, tok bare maten med seg og gikk på rommet. Ingen vits å ta noen sjanser. Hadde hun fått en falsk negativ test? Var hun testet for tidlig? Da hun var ferdig å spise dro hun får å kjøpe en hjemmetest. Hadde hun korona likevel?


Snakk om å være uformell når hun dro for å kjøpe test? Sånn går den ungen ute blant folk. Selvsagt måtte hun ha håndduk på håret. Det var jo tross alt nyvasket!

Hadde hun ingen positiv covid-test, så hadde hun i allefall testet positivt på komplett jeg-gjør-akkurat-som-det-passer-meg-best. Det er det ingen tvil om! Jeg digger henne for det!

Etter å ha pyntet seg som bare hun kan når hun dro for å kjøpe test, skulle det bare mangle at hun fikk lønn for strevet. Også den testen var negativ!

2 kommentarer

2 thoughts on “Karantene på Snuppa Dag 2

  1. *DÆVVER!*
    Og der var min allerede top-leveled fandom tatt til et nytt nivå i det jeg får se den 20 år gamle snuppa gir så flatt faen at hun drar i butikken iført badehåndkle på hodet!!!
    Nå er jeg m.a.o redd vi har nådd dithen at du kanskje burde underrette familien om muligheten for gal fan dukker opp på døren, -og at dersom så skulle skje, at sannsynligheten er stor for at det bare er meg 😀 😀 😀 😀 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.