Last Updated:

Er det greit å være så utrolig frekk??

Categories Blogg

Jeg har definitivt en noe avslappet holdning til klær og design. Tar på meg akkurat det jeg føler for der og da. Det betyr ikke at stil og profil alltid er like heldig, men sånn er det av og til. For det meste går det bra. Så er det ett og annet skivebom, det kan være at toppen er for kort og livet på buksa er for lav, og vipps så er velstands-magen til offentlig beskuelse. Det var ikke tilsiktet, men shit happends. Jeg trenger heldigvis ikke bekymre meg for at noen legger dette ut på SoMe og kommenterer det.

Farmen-Vilde ble sett på rød løper med ny samboer, og det ble dekket av VGTV. Det var ikke at samboer ble avslørt som var viktig, men attributtene til Vilde. Kommentarfeltet kokte på sosiale media, og dommen var hard og nådeløs. Kjolen var for vovet, og ga rom for at det vistes mye hud. Puppene var kjøpte, og det var ikke videre populært å vise frem. I følge kommentarene var det vulgært og smakløst. Her var det mange troll ute å gikk, og ikke snakk om å vise respekt eller normal folkeskikk. Vilde var fritt vilt! Hun skulle slaktes!

I sommer var det også store oppslag på sosial media og nyheter, fordi Maria ble nektet servering på en restaurant i Trysil. Offisielt var det fordi hun hadde kort shorts og topp på. Maria mente dette skyltes at hun ikke så ut som noen sylfide, og hun ble lei seg og følte seg ydmyket. Igjen kokte kommentarfeltene over. Det var uforbeholdent støtte til Maria. Ingen hadde da noe med hvordan hun gikk kledd, og tenk at noen skulle bli utsatt for noe så ille! Det var utrolig fint å se at det ble slått en beskyttende ring rundt Maria.

Men jeg sitter å undrer meg over hvorfor det er greit å behandle Vilde på en slik nedsettende måte?

Hva gjør at det er greit å hetse Vilde, når vi tar fullstendig avstand fra behandlingen Maria fikk? Hvorfor ble Vilde fritt vilt? Er det fordi hun er lekker og veldreid og har pyntet litt på attributtene? (Ja, hvis hun faktisk har det da, for det vet jeg egentlig ikke!) Selv om Vilde er en reality-kjendis, betyr ikke det at hun ikke har krav på å bli møtt med normal folkeskikk. Jeg er fly forbanna på hennes vegne. Hvordan våger folk å oppføre seg fullstendig som neandertalere og fortsatt forvente å bli tatt seriøst?

Jeg tenker folk må få gå kledd akkurat som de vil. Hvem pokker er jeg eller du til å kritisere hvordan andre skal gå kledd? Jeg trenger ikke å synes det er estetisk vakkert, men så lenge vedkommende selv synes det er fint, så skal jeg holde mine meninger for meg selv. Jeg synes det var direkte flaut å lese kommentarene, og var hoderystet over at det var voksne kvinner som var verst. Hvorfor er det ok å være så utrolig stygg med andre?

Janteloven er noe dritt, men den er i høyeste grad levende og velfungerende.

2 kommentarer

2 thoughts on “Er det greit å være så utrolig frekk??

  1. Det er blitt sådan holding at offentlige personer er fritt vilt. Veldig bra reflektert. Vi mennesker er slemme, det er det eneste sanne svaret. Veldig bra du skriver om dette, ord til ettertanke.

    1. Det som er virkelig trist er at det er godt voksne mennesker som holder på å skriver så mye dritt. Jeg synes det er helt ok å være uenig om sak, men å angripe andres utseende.. Nei, sorry! Det blir for dumt rett og slett.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.