Kaldt, kaldere og kaldest

Categories Blogg, Hverdagsliv

Det er sinnsykt kaldt ute i dag. Sånn kaldt at jeg fryser inn til margen og det føles som jeg aldri vil bli skikkelig varm igjen. Det rimer i nesa når man er ute, og det er en vasskald vind som kryper gjennom klærne og rett inn i sjela. Den kalde januarmåneden er et ugjenkallelig faktum.

Jeg er tilbake på jobb igjen, og jeg har slurpet i meg uanstendige mengder kaffe, te og kakao for å ikke få innvendige frostskader mens jeg har nytt den vakre vinter himmelen utenfor vinduet.

Kvikksølvet har krøpet langt ned på gradestokken, og det er så kaldt at batteriet på den lille svarte har tatt kveld. Mor fryser rumpa av seg, og bilen vil ikke starte. Det betyr at jeg har måtte ta buss, og det har vært en prøvelse på det holkeføre som er utenfor dørene. Det er vinter i nord!

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Kaldt, kaldere og kaldest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.