Last Updated:

Jeg vil ha kake!

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Den som hadde hatt skills som konditor altså! Det hadde gjort seg. Konfirmasjonen til Vesla nærmer seg med stormskritt, og jeg holder på å legge de siste puslespill brikkene til feiringen på plass.

Det er siste gjeldsarving som skal til pers, så her gjelder det å gå all inn. Bunaden er brodert, lokale er skaffet, maten er under planlegging, pynt er kjøpt, det samme med lys og servietter. Kakene er delvis avklart.  Ennå gjenstår mye, men masse er alt på plass. Bare ikke konfirmasjons kaken. Den er det ennå ingen som vil påta seg. Jeg vet sånn høvelig hva jeg vil ha, men spørsmålet er om jeg klarer å finne noen som kan dekorere slik jeg vil ha den. Jeg har googlet og lett helt til jeg fant den ultimate kaken. Den var så vakker, men ikke sjans om at jeg kan lage den. Det går ikke.  Det er greit at jeg tidvis er litt sånn Pippi Langstrømpe, men det blir rett og slett Mission Impossible. Jeg svir jo fortsatt vann!


Tenk å kunne laget noe så vakkert? Da hadde jeg vært tynn som ei flis, for jeg hadde ikke hatt samvittighet til å spise kaken. Hadde bare blitt sittende å beundre den. Nei, det er ikke spesielt sannsynlig, for den hadde nok glidd ned den også.

Nå er jungeltelegrafen aktivert, og mor er på jakt. Hvem kan bake en flott kake til Vesla?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.