Last Updated:

Nå er det på tide å kvitte seg med alle spor av korona

Categories Blogg, Hverdagsliv

Nå er det på tide å tenke på de pokkers korona-kiloene igjen. Jeg var i en god flight zone før jul, men innførte amnesti i jula. Da deklamerte jeg så stolt at det ikke er hva du putter i munnen mellom jul og nyttår som er problemet, men mellom nyttår og jul. Så kom nyåret, og jeg skulle begynne å gjøre noe med å komme tilbake til før-korona matchvekt.
Problemet var bare at jeg bestemte at jula varer helt til påske. Tror jeg..

I morgen er mandag, og det er en fin dag for en ny start. Da er det tilbake til å begrense inntaket av usunne saker, og å øke aktivitetsnivået igjen.

I koronatiden gikk jeg opp tolv kilo. TOLV KILO!!! I løpet av fjorårets to siste måneder forsvant fire av disse, men det er ennå åtte forhatte kilo å kvitte seg med. To kilo i måneden er realistisk, så da bør jeg være tilbake til før-korona-vekt ved utgangen av juni. Det får jeg til. Bare å forbrenne 56 000 kalorier mer enn jeg putter inn i munnen.

Da er matematikeren i gang igjen. Hvis jeg ikke har tenkt å bevege rumpa, kan jeg kun konsumere 1200 kalorier om dagen, men av erfaring vet jeg at jeg ikke fungerer slik. Jeg vil spise maten jeg har lyst på, skippe det meste av søtsakene og heller øke aktivitetsnivået. Det fungerer kanskje best for meg. Så la oss se hvordan dette går. Estimert vekttap bør da være 0,5 kg i uka.

Kanskje, bare kanskje, men muligens stiller jeg i bunad til våren når Vesla blir konfirmert. Det er målet, for det et viktig å ha et mål! Festdrakt er pent, men ingenting slår nordlandsbunaden.

2 kommentarer

2 thoughts on “Nå er det på tide å kvitte seg med alle spor av korona

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.