Jeg var skikkelig heit

Categories Blogg

Jeg bare MÅ fortelle!

Ikke for at det er så sensasjonelt, men fordi jeg i ettertid finner det litt morsomt og fornøyelig. Jeg tror jeg er kommet i overgangsalderen. I så fall hadde jeg et akutt tilfelle som lignet mistenkelig på det om ikke annet.

Da jeg satt på flyplassen i Istanbul og ventet på flyet, hadde jeg gjort meg mentalt forberedt på å komme hjem til vinter, derfor hadde jeg på meg den varmeste genseren jeg har, noe som er favoritten min for tiden. Jeg fryser alltid, og det er det verste jeg vet. Under genseren hadde jeg en singlet. Det må nemlig ikke bli for varmt heller.

Inne på flyplassen var det ikke spesielt kaldt. Selvsagt ikke. Jeg var jo fortsatt i steike-varmt-land, så hva kan man forvente. Det ble faktisk litt uutholdelig, så til slutt så jeg ingen annen utvei enn å vrange av meg genseren og sitte i singlet. Det til tross for at alle kvinnene rundt meg satt pent og tekkelig i hijab eller godt tildekket. Det fikk ikke hjelpe. Det øvrige tøyet lå i kofferten, så da måtte jeg bare sitte der halvnaken og føle meg litt dum.

På flyet tok jeg på meg genseren og sov hele turen hjem. Jeg våknet da vi gikk inn for landing, og det var kvelende varmt i flyet. De rundt meg satt alt i t-skjorter, så det var ikke bare meg. Jeg holdt tøyet på, for jeg visste vi landet til vinter, og jeg skulle ikke fryse!

For en gangs skyld hadde jeg relativt god til før neste fly, så jeg dro i et bedagelig tempo gjennom taxfreen og hentet baggasjen. Den måtte sjekkes inn på nytt etter tollen, før jeg måtte gjennom sikkerhets kontrollen igjen. Alt gikk så greit helt til jeg kom til sikkerhetskontrollen. Det var vanvittig kø! Jeg kjente jeg begynte å bli varm. Rundt meg stod det tett i tett med folk. Alle hadde på seg tykke jakker og skjerf. Og jeg ble bare varmere og varmere, og det varte å rakk.. Humøret begynte å bli synkende i takt med at temperaturen steg i meg, og så begynte jeg å skjelve i hele kroppen. Pokker! Jeg hadde jo ikke spist siste 24 timene. Nå var jeg vesentlig utilpass, og kjente det ulmet i topplokket. Endelig nærmet det seg min tur, og nå var jeg direkte heit. For all del, det var ikke noen sexy steamy måte heit, mer som heit og rødglødende. Jeg vurderte om jeg skulle late som om jeg var syk sånn at jeg fikk kommet meg gjennom, men fant ut at jeg snart var gjennom så det kom nok til å gå bra.

Foran meg i køen stod en eldre mann med MASSE fotoutstyr. Han brukte lang tid på å dandere utstyret i bakkene. Så tok han opp baggen sin og begynte å plukke ut flytende produkter. NÅ skulle han legge det i den fordømte plastposen. Det skulle han gjort FØR han kom i sikkerhetskontrollen! Jeg var harm og forbannet. Skjønte han ikke at jeg var en plaget sjel som trengte å komme meg bort derfra. Genseren min var GRUSOMT varm! Jeg hadde så lyst å rive den av meg, men behersket som jeg er, tok jeg rolig av meg beltet mitt som var fullt av metall, fant frem PC og min ferdig pakkede plastpose og ventet. Og ventet og ventet..

Endelig gikk han, men nå var jeg så varm at jeg kjente svetten sile i nakken, blodsukkeret var på minus siden og jeg var Hangry så det holdt. Jeg måtte bort fra alle som stod rundt meg og stjal lufta mi! Og jeg måtte ha MAT!

Han var knapt kommet seg gjennom scanneren før jeg gikk gjennom. Easy peasy! Nå skulle jeg bare ta tingene og komme meg bort. Men der stod han igjen! Foran tingene mine! Han var minst 2,5 meter høy, og jeg fikk IKKE tak i noe. Han stod stuck og begynte å kle PÅ seg! Belte først. Så anorakk..

Da snappet det for meg!

-Du må vær grei å ta tingan dine å gå en anna plass å kle på dæ, førr æ skal ha mine ting men får ikke det når du står her og lage kø!! Jeg planla å si det i en hyggelig tone, men når ordene kom ut av munnen min var det mer som de snerret seg frem. Mannen begynte å forklare om dyrt fotoutstyr som han ikke bare kunne overlate til seg selv, men NÅR BLE FOTOUTSTYRET VIKTIGERE ENN AT JEG VAR GLO-HEIT? Jeg dro tingene mine demonstrativt og iltert til meg. Gikk bort til benkene hvor man kan kle på seg. Reiv av meg den jævla genseren og kjente at jeg fikk puste igjen. Jeg fikk assosiasjoner til filmen Sex og singelliv der Samantha sliter med hetetokter i Abu Dabi, og river av seg klærne fordi hun var varm og forbannet, og begynte å knise for meg selv. Jeg må ha vært et syn for guder..

Så da gikk jeg der på Gardemoen, gomlende på en sjokolade. Iført en liten singlet blant folk ikledd boblejakker, tykke gensere og digre skjerf. Det var nok mange som lurte på om jeg hadde klikket der jeg gikk, men det ga jeg meg katta i. Jeg var i det minste ikke varm!!

Ja, sånn ser jeg for meg at det blir for husets øvrige beboere om dette skal fortsette…

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg var skikkelig heit

  1. Haha, hjelpes meg. Kjenner meg igjen! Jeg har et snev av hyperhidrose, og blir alltid varm på flyplasser. Man skulle tro at så glad jeg er i å reise, så skulle jeg tåle å stå i kø sammen med folk litt bedre. Men det er virkelig der jeg begynner å koke. Jentungen på 15 sier “Mamma, når vi nærmer oss slutten på reisen, så begynner du å dømme folk”, og det er helt sant, jeg irriterer meg over mer og mer ubetydelige ting etter hvert som temperaturen og sigarett-abstinensene stiger og blodtrykket synker. Jeg har stått på flyplassen i Bodø etter en lang reise, og ventet på bagasjen, mens jeg høylytt forklarer min 11 år gamle sønn (sånn for å ha en unnskyldning for å si det høyt), at MAN SKAL IKKE STÅ SÅ NÆRT BAGASJEBÅNDET, FOR DA SER IKKE DE ANDRE AT BAGASJEN SIN KOMMER OG DA FÅR DE IKKE TAK I DEN!! Men det funka jo da, noen flytta på seg 😂😂😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.