Det snør her nord! Det snør småtroll og kattunger. Det laver ned store hvite filler overalt! I dag da jeg skulle på jobb fikk jeg ikke opp døra. Vi var jammen ta snødd inne. Bare for mor å snu, gå inn å få på praktiske klær og gå ut å måke. Jeg stod til knes i snø. Det er bare om å gjøre å se positivt på det. Selv om jeg var knust etter en time med måking, tenker  jeg det var en god treningsøkt om ikke annet. Så til tross for at jeg måtte inn å ta en dusj før jobb, og at pulsen var som under en solid treningsøkt, var jeg positiv. Jeg forlot en relativt ryddig gårdsplass. Jeg klager ikke!

Selvsagt er det gørr når bussen er sein, eller ikke kommer i hele tatt, men sånn skjer med enorme mengder snø. Det hadde vært fint om appene var oppdatert med innstilte ruter, men pytt, pytt! Litt blåfrosne tær og neglebit overlever jeg nok. Jeg klager ikke, det kunne vært verre.

På tur inn i sentrum møtte vi en dame med rullator i kjørebanen. Det var eneste muligheten hennes for å komme seg frem langs veiene. Jeg lo litt for meg selv mens jeg så for meg scenen fra Harry Potter på Fnattbussen, da bussen skviste seg sammen for å komme forbi. Akkurat sånn føltes det. At myke trafikanter må vandre langs veien i mørket fordi fortauene ikke er brøytet, er også til å leve med. Det er det vi her nord kaller for risikosport. «Med livet som innsats i snøkovet». Det kunne vært en dokumentar om ekstremvær for enkelte andre landsdeler?

Så kom jeg hjem, flere timer etter at jeg skulle vært hjemme, og jeg var trøtt og sliten. Jeg trakk pusten dypt da jeg så at den hvite jævelskapen atter en gang hadde fylt innkjørselen min. I tillegg hadde plogen latt igjen en anstendig skavel. Hos alle naboene var det ryddet snø med presisjon, men sånn var det ikke hos meg. Det var bare å vasse i snø frem til huset, komme seg inn  å få på seg praktiske klær. En ny time med måking, og fortsatt ikke en eneste klage!

Jeg vet hvor jeg bor for pokker! Selv om hjerteinfarktet truer, pulsen er skyhøy og prolapsen gjør seg gjeldende etter ekstrem måking, står jeg han av. Jeg klager overhode ikke, men nå kan det vel for helv… SLUTTE Å SNØ!!!!!

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg klager ikke!

  1. Av og til er det lov å klage litt,en menneskerett spør du meg🙄En kan ikke alltid være så inn i hampen positiv når mye går på tverke på en gang.Aner du hvor mange sånne små suketter det er i en beholder?Når beholderen faller på gulvet? Mange…..😤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.