Last Updated:

Det er alltids noe å bekymre seg for

Categories Blogg, Hverdagsliv

Takk og pris for god forsikring, for gøyen hos veterinæren har sannelig kostet. Det var ikke billig, men det var verdt hver en krone. Heldigvis tok forsikringen rundt 75% av kostnaden, og resten fikk jeg å kose meg med. Det var en anstendig sum, men jeg betaler heller enn å miste hunden liksom. Dessuten fikk vi fikk utrolig mye veiledning og opplæring mens vi var der, så alt kjentes trygt og godt etter at vi dro.

Jeg vet det er mange som gambler med forsikring på dyrene sine, og det fatter jeg ikke at de tørr. Hva hvis valpen blir syk og trenger medisinsk behandling? Det koster ofte skjorta, og da lurer jeg på om det blir prioritert når forsikring ikke blir det? Vil de nye eierne gå for å avlive hvis de står ovenfor et slikt kostbart valg dersom de ikke har forsikring?

Jeg spekulerer litt på om det går an å legge inn krav om forsikring på valpen før man selger? Kanskje det er standard i kontrakter for alt set jeg vet.

Det vil kjennes veldig mye bedre å levere Klabb og Babb fra seg hvis jeg visste at de var sikret behandling om det blir behov for det. Ikke for det, veterinæren som tok i mot de to finingene sa det var sunne og friske, og ikke minst spreke, så forhåpentligvis vil det ikke være behov for annet enn vaksiner og chip.

Det er utrolig mye man kan bekymre seg over i valpe-verden. Pomchi er ikke en ren rase, men  går inn under kategorien designervalp. De ble avlet frem for å være små og søte. Jada, jeg ser den, men jeg har heller ikke lyst å overlate Klabb og Babb til noen som tror de er et pent accessories. Det er tross alt dyr!

Typisk meg å bekymre meg på forhånd, men de er så søte og jeg vil ikke at noe vondt skal hende med dem, så akkurat i dag ville jeg helst beholdt de selv!

4 kommentarer

4 thoughts on “Det er alltids noe å bekymre seg for

  1. hei,gratulerer med flotte valper.når jeg kjøpte 2 rasekatter fikk jeg med gratis forsikring første året,hør med forsikring selskapet.det er så moro å se de valpene,håper du legger ut masse,det kan aldri bli formye av dyr.ønsker dere alle en fin advent.

    1. Jeg skal nok legge ut! Jeg er inne hos de masse og fascineres over hvor fort de utvikler seg. Nå venter jeg bare på at de skal få opp øynene og få hørsel! Blir å spamme ned bloggen min med hundebilder, de blir reine rikskjendis disse to. 😁

  2. hei igjen,jeg glemte og si at du kan kreve at kjøperne har forsikring,når kattene mine var ett år så overtok jeg forsikringa,og det gir meg enorm trygghet.jeg måtte da ringe og få forsikringa over til meg.det er ansvarlig dyrehold.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.