Jeg har mistet kontrollen

Categories Blogg

Akkurat når man trodde det ikke kunne bli verre, så kom fullstendig nedstengning av kommunen. Ja, det gikk altså den veien, enda jeg trodde vi var på oppløpet av den pokkers pandemien.

Meldingen kom på fredag om at alt stengte ned, og hjemmekontor ble påbudt for de som kan ha det. Kun åpne matbutikker, apotek og dyrebutikker. Ja også skolen da. Den er på rødt nivå, og ungene deler dagen med halve dagen på skolen og halve dagen med hjemmeskolen.

Merkelig at vi voksne må være hjemme, mens ungene skal ut å ha masse mulige punkter for smitte, særlig siden det er økende smitte i den gruppen av befolkningen. Forstå det den som kan!

Jeg har altså hjemmekontor, og Vesla har halv dag hjemmeskole og halv dag på selve skolen. Her er det duket for kaos! Det blir dog bedre, for håpefulle begynner på skolen og hjemme annenhver morgen!

Selvsagt har jeg NULL kontroll. Det er rett og slett for mange variabler til at jeg har oversikt. Jeg har mer enn nok med å ha kontroll på min egen arbeidshverdag, om jeg ikke skal ha kontroll på ungen i tillegg! Det er for mye forlangt! 😌

Det kjennes unektelig ut som jeg jobber 24/7, og jeg blir kjempe stressa. I tillegg kom det melding om hvordan manglende lekser og fravær kommer til å varsles sånn at foreldrene kan følge opp. Her går det altså fra galt til verre! Hvordan skal jeg klare å følge opp når jeg knapt nok klarer å huske når Vesla skal være på skolen? Tror ikke det er rettferdig å gi Vesla anmerkningene, mer rett å gi de til meg tenker jeg.

Kontroll-freaken har nemlig mistet kontrollen fullstendig. Heldigvis kunne Vesla i kveld meddele at hun starter hjemme i morgen, og har i oppdrag å vaske og rydde. JA! Det finnes faktisk en Gud! Hjemmeskole er gull! 🤩

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.