Last Updated:

Impulsiv planlegging

Categories Hverdagsliv

At jeg aldri lærer! Til tross for at jeg lover meg selv bot og bedring hver gang, lærer jeg bare aldri av egne feil. Hvordan er det mulig å være så historieløs i eget liv? Det er hverken første, andre eller tredje gang. History tends to repeat!

Etter en sommer som medførte kraftig slanking av kontoen min, fordi undertegnede fant ut at det var på tide å oppgradere ute og brukte en formue på det, bestemte jeg meg for at ingen nye investeringer i bolig skulle påbegynnes i år. Nå må det spares! Det mente jeg var en smart strategi, men jeg glemte å ta høyde for at jeg er en ørliten smule impulsiv.

Jeg har hatt det som kan kalles en liten disputt med Vesla vedrørende rot hjemme, og lørdag gikk jeg i fullstendig i lås  og ba henne bytte rom igjen. Det ble for mye rot rett og slett.

Hun har enig, og ville gjerne ha det gamle rommet sitt tilbake, for da får hun eget bad. Problemet er bare at hun ville endre litt på det. Hun angret på tapet valget i forrige runde.
Det kan jeg være enig i. Hvit med masse digre grønne blader. Jeg blir sliten av alt mønsteret.

Så hva gjorde mor da? Joda, hun snudde bilen og kjørte tilbake til byen for å kjøpe NY tapet! Det ble en heftig dyr tapet, for med tapeten kom nye gardiner, nye puter og pledd, og ikke minst sengesett. Fargevalget gikk i beige og pudder rosa med en koksgrå kontrast vegg. Det blir nok veldig bra. Vesla var strålende fornøyd, mor var ikke lengre like ekstatisk, og visakortet var på smeltepunktet.

Nå gjelder det bare å få ryddet ut av rommet, så kan kaoset begynne!

2 kommentarer

2 thoughts on “Impulsiv planlegging

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.