Hvit jul i dobbelt forstand

Categories Blogg

Snuppa som er fattig student, må bruke ferien til å jobbe litt. Tross alt må vi jo alle tjene til livets opphold, og Only Fans var ikke et alternativ for henne. Hun har mer klasse enn som så. Derfor jobber hun som en helt, og skal på nesten hele jula. I dag stod jeg opp og spiste frokost med henne. Det vil si, jeg var alt våken når hun stod opp.

Jula er hvit i år. Hvit i dobbelt forstand. Snøen bøtter ned, og mor droppet vinglasset og juleakevitten. Jeg er ikke fanatisk, men jeg hadde ikke lyst på denne gang.

Snill som jeg er, kjørte jeg Snuppa på jobb i morges. Mor står da alltid til tjeneste for englebarna når de trenger det.

Da jeg kom tilbake, oppdaget jeg noe ekkelt! Det var fotspor FRA huset, men ingen fotspor inn TIL huset! Hvem kan ha gått ut, når alle sammen fortsatt lå inne å sov?
Merkelig! Det ga meg litt tankebry. Hadde noen i huset fått en gjest i løpet av natten, og så var denne dratt?

Så slo det meg. Jeg fikk nemlig en brå oppvåkning av pels-prinsessa i dag. Selv om klokka bare var 05.40, måtte hun akutt tisse. Bare å kle på seg å gå ut. Da jeg kom meg ned og ut, så jeg at det hadde snødd endel i løpet av natta, så jeg tok spaden med meg på terrassen bak huset og måket av foran terrassedøren slik at jeg kan slippe hundene ut den veien. Da jeg var ferdig, hadde den våte hårballen tisset, og vi gikk INN terrassedøren. Det var altså meg selv som var den skumle vandreren. Sånn er det med oss i korttidsminne-foreningen. Hodebry til ingen nytte altså.

Mens jeg satt å funderte over hvor dramatisk jeg kan være, kom Lille Storebror som en søvngjenger inn i stua. Alarmtelefonen hans var gått, og han måtte på jobb. Mamma stilte selvsagt opp, og 38 minutter etterpå var han på jobb i byen. (De ungene må se å få seg egne biler!)

Det er første juledag og rød dag, så regner med at de får lønn så det monner, men det jeg lurer mest på, er om jeg får doble mamma-poeng? Det er jo bare 364 dager igjen til jul, og mammapoeng-samlingen er begynt.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Hvit jul i dobbelt forstand

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.