Alt vi trenger er tilstedeværelse

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Her er hverken syv sorter i hus, eller rundvasken tatt, men det er jul likevel. Akkurat som jeg forutså, kom ikke Mattilsynet, så manglende rydding og husvask er null stress. Det som mangler av forberedelser tar vi igjen på sjarm.

Lille Storebror kom i går,  og med seg hadde han en sovesofa som ble kjøpt brukt. Godt var det, for jeg bestilte jo bare sovesofa-trekk.

Apropos det. I går forsøkte Posten å levere trekket. Butikken som solgte, sa jeg bare skulle avstå fra å ta imot, så ville pakken bli returnert til selger. Vesla var nøye instruert om dette. Omsider kom leveransen,  og håpefulle gikk i døren.
Hun var helt stresset da hun kom inn igjen, og jeg spurte hva det var som stod på. Hun fortalte at betjenten hadde spurt etter meg, og da hadde Vesla svart at jeg ikke bodde her, og hun ikke visste hvem jeg var eller hvor jeg bodde. Måpende ble jeg stående å se på henne et øyeblikk før jeg sprutet ut i full latter.

Vesla parerte at hun ble så stresset, og ikke turte å si at vi ikke skulle ha pakken. Da jeg omsider sluttet å le måtte jeg fortelle henne at det var litt sær måte å løse det på, spesielt siden postbetjenten bor like opp i gata og vet utmerket godt hvem jeg er og hvor jeg bor.
Skal tro hva hun tenkte da Vesla benektet kjennskap til min eksistens?

Så var vi samlet da. Vesla, Lille Storebror, Snuppa og meg. Vi fikk opp strømpene, både to- og firbeinte. Vi har jo forhåpentligvis stort sett vært snille alle sammen.
Kvelden ble avsluttet på tradisjonelt vis, med Harry Potter og de vises stein. En ytterst koselig stund,  og julefreden senket seg.

Vesla er ennå ikke for stor til å glede seg til jul, og hun fikk ikke helt roen før langt etter midnatt. Det betyr at hun må ha en liten pause fra julemorgen før feiringen starter for alvor. Hun ble akkompagnert av de firbeinte som var mett og god av all snopen de fikk i strømpene sine.

Da er det igjen bevist. Ingen trenger masse vasking, baking, pynting eller stress for å få ei fin jul. Alt du trenger er tilstedeværelse i livet ditt.
Med dette ønsker jeg og Vesla alle en riktig nydelig jul og en minnerik julekveld ❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.