Hovedgevinsten i Lotto!

Categories Blogg

I går skypet jeg med Snupsi som for tiden er i kongens klær. Hun satt på vakt og hadde det relativt stille og rolig, eller som jeg ville sagt, gørr kjedelig. Vi skravlet og lo, og ikke minst mimret litt.

Da hun var 6 år skulle hun spille sin første fotballkamp på ei helge-turnering. Hun gledet seg så utrolig masse. Kampene gikk ganske seint på dagen, men jenta fant frem drakt, shorts, legg skinner og strømper kvelden før. Jeg våknet kjempetidlig, og før jeg fikk åpnet øynene kjente jeg at noe var feil, og da jeg fikk åpnet gluggene var ansiktet til snupsi knapt 10 cm over mitt, jeg heiv etter pusten og kjente panikken, men før jeg rakk å si noe spurte hun bare kjapt om det var lenge til kamp. Der satt 6 åringen påkledd fullt fotballutstyr, og klokka var bare 6 om morgenen. Timene før de kampene var de lengste i både hennes og mitt liv.

Det er alltid mye latter og moro med den jenta. Hun er så fin. Har så mye godt med seg. Ungene mine gjør meg bare så stolte. De er beviset på at jeg faktisk duger som mamma.

Snupsi har likevel vært den med det heftigste tenårings-opprøret. Her snakker vi om å tøye strikken så langt det var mulig. Hun har hatt sin egen vilje, og sta som et esel. Ikke det at hun gjorde noe kriminelt eller var utagerende på noe vis, hun bare ikke respekterte regler. Inne tider var veiledende, regler var til for å brytes. Å svare ble en sport for henne. Konsekvenser var en vits, for alt prellet av henne. Jeg holdt på å bli tullete. Så var det plutselig over. Midt i all kranglingen roet hun seg ned og ble voksen. Og for en voksen!

Ungene mine gir meg troen på fremtiden. Alle fem gjør meg så stolt. Alle er unike og selvstendige på sitt vis. Alle har en egen personlighet og er seg selv. Alle vet at hardt arbeid adler, og ingenting kommer gratis. Bortsett fra Vesla da, for hun mener jo fortsatt at hun skal bli YouTuber og få alt lagt i hendene av den grunn.🙄

Etter at vi hadde skypet kom det et “brev” fra Snupsi på innboksen min.

Takk for at du alltid har hatt ryggen min uansett om jeg har fortjent det eller ikke.
Takk for at du har lært meg hvor viktig det er med ærlighet.
Takk for at du har heiet på meg når det er ingen andre som har gjort det.
Takk til deg for at du her vært her med meg når jeg har vært helt alene, når jeg har dummet meg skikkelig ut.
Når ingen forstår meg, så gjør du det.

Du er unik, du er fantastisk og takk for det.

 

Herlighet! Det var bare å finne frem kleenexen og tørke tårer. Uansett hva ungene finner på så er det slikt som dette som gjør det verdt det. Alle de gangene jeg har revet meg i håret, alle de gangene jeg har holdt på å gå fra vettet av henne, de gangene jeg har vært redd, sint, fortvilt, forbannet og irritert. DET VAR SÅ VERDT DET!

Jeg er så rik! Det er som om jeg vant i Lotto. Og da har jeg faktisk vunnet hovedpremien FEM ganger!❤️💙💙❤️❤️

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

6 kommentarer

6 thoughts on “Hovedgevinsten i Lotto!

  1. Så utrolig hyggelig brev i innboksen å få. Det er slike ting som det som kan løfte oss opp i hverdagen… Den lottogevinsten der er bedre enn alle penger i verden <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.