Last Updated:

Hva vil jeg med bloggen min? Hva er målet?

Categories Blogg

Hodet mitt er skrudd sammen slik at det meste jeg gjør på jobb er planmessig og strategisk forankret, mens det jeg gjør i privatlivet er på lykke og fromme. Det inkluderer bloggen min også. På lykke og fromme, og ikke minst på impuls.

Det vil si at tema kan variere med alt fra politikk, matvaner og til sex leketøy for den del. Ikke at jeg har blogget om sex leketøy, men jeg kunne like gjerne gjort det. Det er nemlig sånn jeg kan være rett fra levra og uten filter når det høver seg sånn.

Derfor hadde jeg behov for å få en plan over bloggen, slik at jeg ikke skriver 50 innlegg om tåneglene som er blitt for lange og gjør vondt når skoa kommer på, men også klarer å nyansere det med litt juicy news fra politikken. (Begge temaene er vel ikke akkurat det jeg vil prioritere, men dere tar poenget?) Variasjon for å forhindre kjedsomhet.

Altså! Plan og strategi må på plass!

Så jeg begynte da å skulle orientere meg litt i blogg-verden. Det er jo et studie som ikke er gjort over en kopp kaffe, for å si det sånt. Nå har jeg en strategi som strekker seg over flere regneark, bestående av analyser og statistikker. Herregud!!! Så mye info! Ennå har jeg bare skrapt i overflaten. Strategi for Blogg, impliserer strategi for instagram, facebook og snapchat også. Det er jo en bunnsolid fulltidsjobb. Det var ikke helt dette jeg så for meg da..

Vet ikke om jeg gidder det, og bare heller lar alt flyte i sitt eget tempo, for dette dreper litt lysten til å skrive, og det var vel ikke meningen? Jeg vil jo bare ha en blogg ved siden av alt annet i livet mitt, mest fordi jeg liker å skrive, og selvsagt fordi man kan gjøre noen kroner av det i tillegg. Her er det endel vurderinger som må gjøres og endel valg som må tas på et helt annet nivå enn det jeg forutsatte da jeg startet.

Nei, nå orker jeg ikke tenke mer på det, for jeg har jo et helt liv å leve! God søndag rundt om, nå skal jeg spise sjokoladekake for det har jeg lyst på!!!

 

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hva vil jeg med bloggen min? Hva er målet?

  1. Vet mange som studerer og gjør masse ut av det, virkelig analyserer og finner ut. Jeg orker ikke det. Jeg har til og med droppet statistikken på bloggen min jeg. Jeg må blogge fordi det er gøy, ikke fordi jeg skal skrive FOR noen andre. Jeg vil at de skal lese, så absolutt. Men kan ikke la det STYRE meg, på en måte. Så det får heller være sånn at jeg ofte er på topplisten, ganske langt nede, av og til er jeg ikke inne overhode. Sånn er det bare. Jeg vil ha en variert blogg, som kommer til litt på sparket. Og jeg jobber 100 % , så jeg orker ikke ha fulltids-blogg i tillegg 😉

    1. Jeg er faktisk enig med deg. I dag har jeg tenkt litt på hvordan det startet, og hva som var viktig da. Jeg tror jeg mistet litt fokus på nettopp det. Samtidig tenker jeg at det er greit å variere innleggene slik at jeg utvikler bloggen i takt med meg selv, men det krever tid. Jeg som deg jobber jo 100 % og vel så det til tider, så jeg må kjenne litt på hvor mye jeg har lyst å legge ned av arbeid. Men helt klart, det er mye mer «jobb» enn det jeg trodde først..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.