Høststemning i Villa Caos

Categories Blogg

I dag tok jeg småjentene med meg og dro på tur. Vi skulle plukke rognebær og einebær. Planen min denne høsten er å forsøke å foredle litt av gavene som naturen gir.

Det var ikke akkurat kaldt ute, men vi tok likevel godt med tøy på, for det er ikke noe godt å fryse. Det gjorde vi ikke, men vi var knapt parkert før slusene åpnet seg. Det regnet godt, men vi gikk oppover i marka. Etter en knapp time var vi tilbake ved bilen. Det var ikke spesielt hyggelig å vandre rundt i regnet. Rognebærene var dvaske og tidvis inntørket, og einebærene var grønne. Jentene var våte, og ville tilbake. Jeg var litt misfornøyd, men fikk en god tur om ikke annet.


Da vi kom tilbake, tok jeg meg en runde rundt hytta og der hadde jeg mye mer flaks. Rognebærene var like dvaske, men jeg fant både nyper, einebær, tyttebær og noen epler.
Eplene gikk til småjentene, einebærene skal tørkes, nypene skal bli til nypemos og tyttebæra skal bli til trollkrem. Snakk om fangst!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.